Image for Održana konferencija „Izvrsnost u obrazovanju“
Naslovnica

Održana konferencija „Izvrsnost u obrazovanju“

Ovogodišnje izdanje konferencije „Izvrsnost u obrazovanju“, održano jučer, privuklo je više od 150 ravnatelja osnovnih i srednjih škola i učeničkih domova. Konferencijom koju sad već tradicionalno organizira Algebrin Zavod za kvalitetu obrazovanja želi se skrenuti pažnja na važnost sustavnog pristupa kvaliteti u obrazovanju na svim razinama – odatle i glavni moto ovogodišnje konferencije i njezina krovna tema, „razvijajući svoju školu, razvijamo obrazovni sustav“.

„Mnogo toga događa se i predlaže u obrazovanju na nacionalnoj razini, no potrebno je mnogo vremena da se na terenu, u školama, potom ostvare konkretni rezultati i da inicijative zažive u praksi“, naglasio je prilikom otvaranja konferencije dr. sc. Mislav Balković, dekan Sveučilišta Algebra. „Moramo se zapitati što svatko od nas koji radimo u obrazovanju može napraviti da hrvatsko obrazovanje sutra bude bolje“, rekao je Balković.

U nastavku konferencije održana su četiri predavanja, a u poslijepodnevnim terminima i nekoliko radionica koje su prisutnim ravnateljima približile pojedine teme. Doc.dr.sc. Maša Magzan, nositeljica nekoliko kolegija na Akademiji primijenjenih umjetnosti i Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, govorila je o tome kako u školskom sustavu implementirati participativno ili suradničko vodstvo kako bi se ostvarili odgojno-obrazovni ciljevi škole. Zajedničko donošenje odluka u takvom sustavu sve se više smatra ključnim elementom uspješnog upravljanja odgojno-obrazovnim ustanovama, a danas podrazumijeva i zajedničko planiranje uz sudjelovanje djelatnika, roditelja, gospodarstva i lokalne zajednice.

Ana-Marija Vidjak, poslovna edukatorica i coach, u svojem se predavanju osvrnula na to kako motivirati zaposlenike – podjednako se posvetivši problematici motiviranja nemotiviranih zaposlenika, kao i ispravnim načinima da se onima motiviranima da veća razina podrške njihovom entuzijazmu. Vidjak je neka svoja iskustva u radu sa zaposlenicima srednjeg i višeg menadžmenta, uglavnom u korporativnom okruženju, podijelila s ravnateljima škola, naglašavajući kako su ta iskustva posve primjenjiva i u odgojno-obrazovnom okruženju.

Maja Jukić, nezavisna konzultantica za obrazovanje, a od 2014. do 2018. i ravnateljica Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, u zapaženom predavanju o osiguravanju kvalitete više je puta naglasila da smisao sustava osiguravanja kvalitete nije kritizirati nekoga ili slati inspekcije po školama, već u tome da škole budu najbolje što mogu. „Škola se natječe sama sa sobom da sutra bude bolja nego danas, jer samo je kvaliteta garancija uspjeha i održivosti. Škole ne mogu napraviti nikakvu pozitivnu promjenu dok se najprije ne suoče s dijagnozom aktualnog stanja, a tek se nakon toga može razmišljati o implementaciji okvira za kvalitetu obrazovanja“, naglasila je Jukić.

Dekan Sveučilišta Algebra, dr. sc. Mislav Balković, zaključio je dio konferencije s predavanjima konkretnim primjerima iz same Algebre, kao privatne obrazovne institucije, o tome kako su se tijekom proteklih nešto više od 20 godina postojanja gradile svijest i kultura izvrsnosti. Ne bježeći pritom od spominjanja pogrešaka ili praksi koje se nisu pokazale dobrima, Balković je kao pet koraka na putu do izvrsnosti identificirao prave ljude, suočavanje s činjenicama, traženje područja na kojem uistinu možemo biti izvrsni i različiti od konkurencije, kulturu discipline te upornost i zadržavanje jednako snažnog momenta tijekom duljeg perioda.