Uloga škole u društvu danas nadilazi obrazovnu funkciju, ona je i komunikacijska, kulturna i strateška institucija. Ravnatelj više nije samo voditelj nastavnog procesa, već i prvi komunikator škole, osoba koja usmjerava način na koji se škola percipira u očima učenika, roditelja, lokalne zajednice i šire javnosti. Upravo zato, strateško upravljanje odnosima s dionicima postaje ključno pitanje svakog školskog vodstva. Dionici škole nisu samo učenici i nastavnici. Škola djeluje u gustoj mreži odnosa. Unutarnji dionici, poput nastavnog i nenastavnog osoblja te učenika: ključni su za oblikovanje unutarnje klime, ali vanjski dionici sve više utječu na reputaciju i razvoj škole. Tu su prije svega roditelji, kao najaktivniji i najosjetljiviji sugovornici, zatim osnivači (županije ili gradovi), lokalna zajednica, udruge, poslodavci, visoka učilišta, ali i mediji, koji nerijetko oblikuju javnu sliku škole temeljem jedne jedine vijesti.
Upravljanje tim odnosima ne smije biti prepušteno slučaju. Povjerenje se ne gradi samo formalnim izvješćima i roditeljskim sastancima, ono proizlazi iz konzistentne, iskrene i otvorene komunikacije. Škola koja pravovremeno i jasno obavještava roditelje, koja sluša njihove prijedloge i pokazuje spremnost na suradnju, gradi temelje dugoročne lojalnosti. Jednako vrijedi i za odnose s lokalnom zajednicom: otvorena vrata za suradnju, zajednički projekti, uključivanje u društvene inicijative, sve to povećava vidljivost i relevantnost škole.
Posebno važno postaje razlikovanje načina i tonova komunikacije prema različitim dionicima. Roditelji žele transparentnost i jasnoću. Mediji očekuju ažurnost i točnost. Visoka učilišta cijene partnerstvo i pripremljene učenike. Poslodavci traže praktične vještine i inicijativu. Uspješna škola prepoznaje ove nijanse i komunicira ciljano, a ne jednolično.
Jedno od ključnih pitanja koje si svaka škola danas mora postaviti jest: jesmo li spremni na dvosmjernu komunikaciju? Upravljanje odnosima s dionicima nije luksuz rezerviran za velike sustave. To je alat svakog ravnatelja koji želi voditi školu koja je vidljiva, relevantna i utjecajna. Komunikacija nije trošak. To je ulaganje u povjerenje, reputaciju i održivost.
Prijavnica
Svi polaznici će dobiti Potvrdu o sudjelovanju. Radionica je besplatna.
"*" indicates required fields