Izvrsnost u obrazovanju 2019.

Konferencija Algebra Zavoda za kvalitetu obrazovanja “Izvrsnost u obrazovanju” na temu “Razvijajući svoju školu, razvijamo obrazovni sustav” namijenjena ravnateljima osnovnih i srednjih škola i đačkih domova održana je u Algebri, 30. rujna 2019. godine.

Program konferencije je bio podijeljen  na dva dijela – predavanja i radionice. Tijekom predavanja bilo je riječi o praksi participativnog upravljanja i zajedničkog donošenja odluka koja se sve više ističe kao ključni element uspješnog vodstva odgojno-obrazovne ustanove te o važnosti kolaborativnih metoda upravljanja koje uključuju suradnju, zajedničko planiranje i donošenje odluka uz sudjelovanje djelatnika, roditelja, gospodarstva i lokalne zajednice. Kroz interaktivno predavanje adresirani su određeni mitovi o motivaciji i predloženi su konkretni alati primjene. Predavači su se bavili i osiguravanjem kvalitete kao jednim od nužnih elemenata u radu škole te kroz pojedine primjere pokazali kako se gradeći sustav i kulturu osiguravanja kvalitete u odgojno-obrazovnoj ustanovi gradi put prema izvrsnosti u obrazovanju. Kroz predavanja su dane i praktične upute kako stvoriti i voditi izvrsnu organizaciju (obrazovnu ili neku drugu), te je na primjerima pogrešaka i pokušaja Algebre pokazano kako se kroz posljednjih dvadeset godina gradila kultura kvalitete i težilo prema izvrsnosti u obrazovanju.

Na radionici Maše Magzan predstavljeno je participativno ili suradničko vodstvo s posebnim naglaskom na suvremena istraživanja, konkretnu primjenu u školi i razne dobrobiti, dok su se u drugom dijelu radionice uvježbavale konkretne konverzacijske metode koje se temelje na uključenosti i kolektivnoj inteligenciji svih sudionika. Ana-Marija Vidjak je kroz radionicu preispitivala učinkovitost metode “mrkva i batina”, odnos između prava i povlastica i stupnja motiviranosti. Radionica Maje Jukić se sastojala od vježbi na osnovi primjera s ciljem osvješćivanja što škola već ima kao podlogu za definirane standarde kvalitete, u kojem području škola ima definirane standarde kvalitete te koji su to podaci na osnovi kojih škola može pratiti trend kvalitete svoga rada.