Nakon što se prošle godine prvi puta uključila u natjecanja u informatici i logičkom razmišljanju u sklopu međunarodnog projekta "Dabar" (Bebras), Hrvatska je nedavno postala punopravna članica International Bebras Committee, međunarodne organizacije koja kroz organizaciju međunarodnog natjecanja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti.
Dabar (Bebras) je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućilo jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje koje se sastoji od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja. Natjecanje je osnovano još 2004., a 2016. uključivalo je 50 zemalja te više od 1.600.000 sudionika. Organizatori natjecanja Dabar za Hrvatsku su udruga "Suradnici u učenju", Hrvatski savez informatičara i Visoko učilište Algebra uz podršku CARNeta. Upravni odbor hrvatskog ogranka inicijative čine dr. sc. Mislav Balković, dekan Visokog učilišta Algebra, Alen Spiegl, predsjednik Hrvatskog saveza informatičara i Lidija Kralj, dopredsjednica udruge "Suradnici u učenju".
"U Hrvatskoj se velik broj djece, učitelja i roditelja zainteresirao za natjecanje Dabar pokazavši tako da primjećuju potrebu za poticanje djece u usvajanju digitalnih kompetencija, algoritamskog pristupa i logičkog zaključivanja. Dabar daje svima jednake prilike za sudjelovanje pa tako i najmlađi učenici mogu otkriti svoj interes za računalno razmišljanje i informatiku, a mi ćemo im pomoći da ga što bolje razviju, rekla je profesorica Kralj.
Sudjelovanje je za sve učenike, učitelje i škole u potpunosti besplatno, a pripremati se mogu u online okruženju CARNetovog Loomena. U 2017.hrvatski tim Dabra pripremio je i prve zadatke za ovo međunarodno natjecanje, te je svih sedam zadataka prošlo selekciju i koristit će se za ovogodišnje natjecanje u studenom. Otvoreno učilište Algebra zadatke razvijene u sklopu projekta Dabar također koristi prilikom digitalne edukacije djece, uzrasta osnovnih škola, u sklopu uspješnog programa Digitalne akademije. S obzirom na to da ovi zadaci djeci pomažu u razvoju vještina logičkog razmišljanja, predstavljaju odličnu podlogu za razumijevanje računalne logike i daljnje stjecanje vještina poput kodiranja.