Domagoj Štrekelj
Predavač na programima Web dizajner i Front-End developer
„Prosječni polaznik online edukacije čim prvi put iskusi da ga se „čuje“ ubrzo od pasivnog promatrača postaje vješt komunikator. Time raste kvaliteta nastave jer zbog pitanja i prijedloga polaznika uspijemo pokriti puno veći spektar tema.“
Kada sam počeo držati online edukaciju, priznajem pripremao sam se kao za maraton, planirao što ću i kako iz minute u minutu. Sada mi pripreme za online edukaciju teku isto kao i pripreme za učioničku. Prolazim kroz nastavni plan i materijale, te pripremam primjere i zadatke za vježbu tijekom i izvan nastave, za one koji žele više!. Naravno, uvijek se pronađe i neka relevantna anegdota ili primjer iz prakse za pokazati polaznicima jer zbog toga smo i tu - da podučavamo jedni druge na temelju iskustva. Sve to na kraju završi u jednoj "vreći trikova" kojom se služim za vrijeme predavanja.
Iz mog iskustva prosječni polaznik online edukacije u početku sve uzima s određenom rezervom. Preuzima ulogu pasivnog promatrača i ne postavlja pitanja, ali ispunjava obaveze u roku. Ali čim prvi puta odluči sudjelovati i shvati da ga se čuje i da će dobiti odgovor, stvar se jako brzo mijenja. Nakon toga svi postaju komunikativni, a kvaliteta nastave raste jer zbog pitanja i prijedloga polaznika uspijemo pokriti puno veći spektar tema.
Kod online nastave važno je istaknuti kako polaznici dobivaju jednako kvalitetno znanje kao i u učionici. Naravno, postoje razlike zbog kojih će osoba preferirati jedan ili drug način. Primjerice, tempo online edukacije je generalno u programima koje držim nešto brži jer su polaznici su više samostalni, dok se kod učioničke edukacije više vremena zna provesti na pitanja polaznika. Gradivo koje je predviđeno da se obradi se do završetka edukacije i obradi, a u online formatu često i više od predviđenog.