Image for Master 4.1: Unaprjeđenje osiguranja kvalitete i promocije majstorskih ispita
Naslovnica

Master 4.1: Unaprjeđenje osiguranja kvalitete i promocije majstorskih ispita

ERASMUS+ MASTER 4.1: ENHANCING QUALITY ASSURANCE AND PROMOTION OF THE MASTER CRAFTSMAN EXAM (2022.-2024.)

Program: Erasmus+ Ključna aktivnost 2 – Suradnička partnerstva u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju

Naziv projekta: Master 4.1: Enhancing quality assurance and promotion of the master craftsman exam (Master 4.1: Unaprjeđenje osiguranja kvalitete i promocije majstorskih ispita)

Nositelj projekta: Obrtnička komora Skopje (Sjeverna Makedonija)

Partneri: 

  • Institut za komunikacijske studije (Sjeverna Makedonija),
  • Obrtnička komora Slovenije (Slovenija),
  • Hrvatska obrtnička komora (Hrvatska),
  • Visoko učilište Algebra (Hrvatska)

Trajanje projekta: 18 mjeseci (1. prosinca 2022. – 31. svibnja 2024.)

Ukupna vrijednost financijske potpore: 120.000,00 EUR

O projektu:

Majstorska zvanja cijenjena su i priznata u Europskoj uniji kao i u državama partnerima u projektu: Hrvatskoj, Sloveniji, Sjevernoj Makedoniji. Majstorski ispiti omogućuju napredovanje u zanimanju, otvaranje obrta, uzimanje naučnika na naukovanje. Također, stjecanje majstorskog zvanja predstavlja prednost u odnosu na konkurenciju jer majstorsko zvanje naglašava izvrsnost i kvalitetu proizvoda i usluge. Erasmus+ projekt Master 4.1 je nastavak uspješne suradnje na prethodnom Erasmus+ projektu Master 4.0 u kojem su partneri iz navedenih zemalja započeli suradnju na unaprjeđenju kvalitete majstorskih ispita.

Cilj projekta:

  • unaprijediti programe i procese osiguranja kvalitete u provedbi majstorskih ispita
  • podići svijest o važnosti majstorskih ispita

Rezultati:
I.    razvoj programa i ispitnih kataloga za majstorske ispite u Sjevernoj Makedoniji
II.    unaprjeđenje ispitnih kataloga za majstorske ispite u Sloveniji
III.    unaprjeđenje postupka ocjenjivanja majstorskih ispita (izrada metodologije za ocjenjivanje majstorskih ispita te izrada kodeksa ponašanja članova ispitnih komisija)
IV.    podizanje svijesti o važnosti majstorskih ispita (provedba edukacije o korištenju digitalnih alata za promotivne aktivnosti te provedba promotivno-informativne kampanje s naglaskom na važnost i ugled majstorskih ispita)

Ciljne skupine:

Primarna ciljna skupina projekta su ispitivači koji sudjeluju u ispitnim komisijama za provedbu majstorskih ispita te kandidati koji se prijavljuju za polaganje majstorskih ispita. S druge strane, projektnim aktivnostima će se nastojati obuhvatiti zaposlenike komora te stručnu i opću javnost.

Aktivnosti Algebre:

  • Sudjelovanje na 2 sastanka u Sjevernoj Makedoniji, jednom na početku projekta i jednom na kraju projekta
  • Sudjelovanje u izradi Plana vidljivosti i komunikacije u sklopu Plana osiguranja kvalitete projekta
  • Sudjelovanje u razvoju Plana upravljanja projektom i rizicima u sklopu Plana osiguranja kvalitete projekta
  • Sudjelovanje u usvajanju svih dijelova Plana osiguranja kvalitete projekta
  • Provedba aktivnosti osiguranja kvalitete u skladu s Planom osiguranja kvalitete
  • Sudjelovanje na mrežnim i izvanmrežnim sastancima partnera
  • Priprema projektnih izvješća prema Planu upravljanja projektom
  • Aktivno promoviranje rezultata i aktivnosti projekta ciljnim skupinama na svim razinama
  • Sudjelovanje u odabiru i ažuriranju pitanja za otvoreni dio internetske platforme
  • Tehnička podrška partnerima u korištenju online platforme e-majstor
  • Suradnja s ICS-om u izradi 1 promotivnog, obrazovnog i ilustrativnog videa za majstorski ispit
  • Izrada 1 obrazovnog i demonstracijskog videa iz Metodologije osiguranja kvalitete i Kodeksa ponašanja
  • Sudjelovanje u 6 online edukacija  "Digitalni marketing za obrtničke komore"

Utjecaj projekta:

Projektne aktivnosti će unaprijediti kvalitetu provedbe majstorskih ispita te će popularizirati majstorske ispite kao način stjecanja najviše razine kvalifikacije i napretka u obrtničkim zanimanjima. Nadalje, popularizacijom majstorskih ispita povećat će se broj kandidata koji polažu majstorski ispit što će imati izravan utjecaj na broj otvorenih obrta u lokalnim sredinama. Isto tako, jačanjem i promjenom svijesti o majstorskim ispitima kao vrijednim kvalifikacijama u obrtničkim zanimanjima razvit će se i svijest o važnosti majstorskih ispita za gospodarstvo i društvo u cjelini. Također, utjecaj projektnih aktivnosti će osigurati da društvo osvijesti važnost majstorskih ispita kao načina očuvanja obrtničke tradicije i vrijednosti obrtničkih zanimanja kao i temelja za poticanje inovacija i izvrsnosti u području obrtništva.