ERASMUS+ MASTER 4.1: ENHANCING QUALITY ASSURANCE AND PROMOTION OF THE MASTER CRAFTSMAN EXAM (2022.-2024.)
Program: Erasmus+ Ključna aktivnost 2 – Suradnička partnerstva u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju
Naziv projekta: Master 4.1: Enhancing quality assurance and promotion of the master craftsman exam (Master 4.1: Unaprjeđenje osiguranja kvalitete i promocije majstorskih ispita)
Nositelj projekta: Obrtnička komora Skopje (Sjeverna Makedonija)
Partneri:
- Institut za komunikacijske studije (Sjeverna Makedonija),
- Obrtnička komora Slovenije (Slovenija),
- Hrvatska obrtnička komora (Hrvatska),
- Visoko učilište Algebra (Hrvatska)
Trajanje projekta: 18 mjeseci (1. prosinca 2022. – 31. svibnja 2024.)
Ukupna vrijednost financijske potpore: 120.000,00 EUR
O projektu:
Majstorska zvanja cijenjena su i priznata u Europskoj uniji kao i u državama partnerima u projektu: Hrvatskoj, Sloveniji, Sjevernoj Makedoniji. Majstorski ispiti omogućuju napredovanje u zanimanju, otvaranje obrta, uzimanje naučnika na naukovanje. Također, stjecanje majstorskog zvanja predstavlja prednost u odnosu na konkurenciju jer majstorsko zvanje naglašava izvrsnost i kvalitetu proizvoda i usluge. Erasmus+ projekt Master 4.1 je nastavak uspješne suradnje na prethodnom Erasmus+ projektu Master 4.0 u kojem su partneri iz navedenih zemalja započeli suradnju na unaprjeđenju kvalitete majstorskih ispita.
Cilj projekta:
- unaprijediti programe i procese osiguranja kvalitete u provedbi majstorskih ispita
- podići svijest o važnosti majstorskih ispita
Rezultati:
I. razvoj programa i ispitnih kataloga za majstorske ispite u Sjevernoj Makedoniji
II. unaprjeđenje ispitnih kataloga za majstorske ispite u Sloveniji
III. unaprjeđenje postupka ocjenjivanja majstorskih ispita (izrada metodologije za ocjenjivanje majstorskih ispita te izrada kodeksa ponašanja članova ispitnih komisija)
IV. podizanje svijesti o važnosti majstorskih ispita (provedba edukacije o korištenju digitalnih alata za promotivne aktivnosti te provedba promotivno-informativne kampanje s naglaskom na važnost i ugled majstorskih ispita)
Ciljne skupine:
Primarna ciljna skupina projekta su ispitivači koji sudjeluju u ispitnim komisijama za provedbu majstorskih ispita te kandidati koji se prijavljuju za polaganje majstorskih ispita. S druge strane, projektnim aktivnostima će se nastojati obuhvatiti zaposlenike komora te stručnu i opću javnost.
Aktivnosti Algebre:
- Sudjelovanje na 2 sastanka u Sjevernoj Makedoniji, jednom na početku projekta i jednom na kraju projekta
- Sudjelovanje u izradi Plana vidljivosti i komunikacije u sklopu Plana osiguranja kvalitete projekta
- Sudjelovanje u razvoju Plana upravljanja projektom i rizicima u sklopu Plana osiguranja kvalitete projekta
- Sudjelovanje u usvajanju svih dijelova Plana osiguranja kvalitete projekta
- Provedba aktivnosti osiguranja kvalitete u skladu s Planom osiguranja kvalitete
- Sudjelovanje na mrežnim i izvanmrežnim sastancima partnera
- Priprema projektnih izvješća prema Planu upravljanja projektom
- Aktivno promoviranje rezultata i aktivnosti projekta ciljnim skupinama na svim razinama
- Sudjelovanje u odabiru i ažuriranju pitanja za otvoreni dio internetske platforme
- Tehnička podrška partnerima u korištenju online platforme e-majstor
- Suradnja s ICS-om u izradi 1 promotivnog, obrazovnog i ilustrativnog videa za majstorski ispit
- Izrada 1 obrazovnog i demonstracijskog videa iz Metodologije osiguranja kvalitete i Kodeksa ponašanja
- Sudjelovanje u 6 online edukacija "Digitalni marketing za obrtničke komore"
Utjecaj projekta:
Projektne aktivnosti će unaprijediti kvalitetu provedbe majstorskih ispita te će popularizirati majstorske ispite kao način stjecanja najviše razine kvalifikacije i napretka u obrtničkim zanimanjima. Nadalje, popularizacijom majstorskih ispita povećat će se broj kandidata koji polažu majstorski ispit što će imati izravan utjecaj na broj otvorenih obrta u lokalnim sredinama. Isto tako, jačanjem i promjenom svijesti o majstorskim ispitima kao vrijednim kvalifikacijama u obrtničkim zanimanjima razvit će se i svijest o važnosti majstorskih ispita za gospodarstvo i društvo u cjelini. Također, utjecaj projektnih aktivnosti će osigurati da društvo osvijesti važnost majstorskih ispita kao načina očuvanja obrtničke tradicije i vrijednosti obrtničkih zanimanja kao i temelja za poticanje inovacija i izvrsnosti u području obrtništva.