Image for Mali poduzetnici digitaliziraju poslovanje malih i srednjih poduzetnika i obrtnika
Naslovnica

Mali poduzetnici digitaliziraju poslovanje malih i srednjih poduzetnika i obrtnika

Mali poduzetnici često nemaju financijska sredstva za ulaganje u marketing, ali ni za razvoj vlastite SEO strategije. Zbog toga vrlo često nemaju poslovne web stranice iako su njihovi proizvodi nerijetko kvalitetni i vrlo funkcionalni. Svi smo mi pak vjerojatno već pokušavali pronaći razne unikatne proizvode, poklone, uporabne ili dekorativne predmete, ali te potrage nisu baš uvijek bile i uspješne. Razgovarali smo s Lucijom Skračić, poduzetnicom koja razvija web platformu putem koje će mali poduzetnici moći otvoriti i voditi svoj web shop. Njena platforma zainteresiranim kupcima omogućuje lako i brzo pretraživanje ponude, slanje upita i kupnju željenih proizvoda. 

Za početak, molimo te da nam se kratko predstaviš. Budući da sama razvijaš svoj startup, koje sve uloge imaš?

Ja sam Lucija Skračić, a moje obrazovanje i profesionalni razvoj nisu bili povezani s projektom koji sad razvijam.  No, unatoč tome, sve me je nekako vodilo do ideje malih poduzetnika. Razvoj ove ideje primorao me je da budem pisac, dizajner, služba za korisnike i web-developer odjednom.  Također, učila sam o SEO-u i surađujem s velikim brojem poduzetnika zainteresiranih za projekt. U projekt je uloženo puno vremena, truda i sredstava i isplatilo se; od jedne ideje i jednog Instagram profila bez pratitelja, mali poduzetnici upravo postaju veliki web shop s Instagram profilom od preko 4.300 pratitelja.

Opiši nam platformu Mali poduzetnici!

Web platforma malipoduzetnici.com zajednički je web shop za prodaju raznih proizvoda malih poduzetnika. Predviđeno je da unutar platforme mali poduzetnik dobije nadzornu ploču pomoću koje upravlja vlastitim mini web shopom. Na isti način može u realnom vremenu dodavati i mijenjati proizvode na platformi, postavljati sniženja, stvarati kupone i regulirati pitanja dostave, pregledavati analitiku svojeg poslovanja i neposredno komunicirati sa zainteresiranim kupcima. S druge strane, zainteresirani kupci mogu brzo i lako pretraživati ponudu i kupovati artikle uz samo par klikova.

Platforma Mali poduzetnici veliki je zajednički web shop koji će omogućiti proizvođačima i obrtnicima da jednostavno, brzo i povoljno osiguraju svoju online prisutnost i povećaju svoju prodaju. „Stvarno vjerujem da će ova platforma uskoro biti gamechanger za njihovo poslovanje na našem tržištu“, kaže nam Lucija.

Kako je nastala ova ideja?

Iako me samo poduzetništvo zanima od malena, nisam mu se mogla i stigla potpuno posvetiti. Međutim, u jednom vrlo izazovnom životnom periodu, uslijed nezaposlenosti i preseljenja u novi grad, pokrenula sam Instagram profil @malipoduzetnici.hr. Ideja je bila okupiti hrvatske poduzetnike na jednom mjestu kako bi ih zainteresirani kupci što lakše pronalazili. Instagram nije pretjerano zahvalan za sustavnija pretraživanja, a u kombinaciji s interesom za poduzetništvo, pojavila se potreba za rješavanjem tih problema. ?

Kojim će problemima (ili nedostatcima postojećih rješenja) platforma Mali poduzetnici doskočiti?

Malipoduzetnici.com omogućit će proizvođačima i obrtnicima koji se ne snalaze na internetu da bez velikih ulaganja otvore vlastiti mini web shop. Omogućit će im da neposredno prodaju svoje proizvode s payment gatewayom koji garantira sigurnost u plaćanju i povratima. Osim toga, na ovaj će način zasigurno pronaći i nove kupce, te povećati doseg i svijest o vlastitom brandu isticanjem svoje jedinstvenosti.

Stranica se stalno SEO optimizira pa će otvaranje mini web shopa biti i jedna vrsta ulaganja u marketing branda, a bez velikih troškova razvoja, održavanja i SEO optimizacije vlastitih stranica. Ujedno, zainteresiranim će kupcima platforma pružiti mogućnost da pretražuju i kupuju proizvode filtrirane prema kategorijama, brandovima i cijenama. Pretraga će tako biti puno učinkovitija od hashtag pretrage po bespućima Instagrama.

Platforma doprinosi digitalizaciji poslovanja malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj. Koji tip proizvoda/usluga se može naći na platformi i je li platforma one-stop-shop?

Digitalizacija je zajamčena jer će mali poduzetnici putem jednostavne nadzorne ploče svojim mini web shopom moći samostalno upravljati. Nadzorna ploča omogućava dodavanje proizvoda, određivanje sniženja, stvaranje kupona i upravljanje dostavom. Za sada, stranica će se ograničiti na prezentaciju i prodaju isključivo fizičkih proizvoda (keramike, nakita, dekoracija, prirodne kozmetike, proizvoda za djecu, uređenje doma i slično) i funkcionirat će po one-stop-shop sistemu, tj. tražiš-nađeš-kupiš. Omogućit će sigurno plaćanje putem ovlaštenih payment gatewaya i detaljne informacije o dostavama.

Opiši nam trenutni stupanj razvoja svog rješenja. Koji su tvoji sljedeći poslovni koraci?

U vrijeme objave ovog intervjua poslovni subjekt koji će pokrivati poslovanje je otvoren, a prodaja bi trebala krenuti tijekom travnja 2023. g.

Najvažnije je nam je naravno da naši poduzetnici i njihovi kupci budu zadovoljni uslugama koje platforma malipoduzetnici.com pruža. Zbog toga ćemo se truditi biti im podrška i zajedno s njima rješavati pitanja koja će se javljati u hodu. Rast je planiran, ali polagan. Planiramo dodavanje jednog po jednog poduzetnika kako bismo bili sigurni da im možemo pružiti podršku kojom će i oni i njihovi kupci biti zadovoljni.  

Sudjeluješ u Algebra LAB startup inkubatoru. Kako bi opisala to iskustvo i koji su benefiti sudjelovanja u programu?

Mentori u Algebra LAB startup inkubatoru postavljali su pitanja koja sam nesvjesno nastojala izbjeći. Kad su bila postavljena, znala sam da moram pronaći odgovore. Međutim, projekt u konačnici ne bi imao status koji ima danas bez mentora koji su me na svakom koraku suočavali sa stvarnošću. Mentori su predstavljali i predstavljaju stvarnost, tržište koje ne prašta. Uostalom, ništa zaista izvrsno na ovom svijetu nije izgradila samo jedna osoba i zato su pitanja mentora ono što je cijelu ideju dovelo do, vjerujem, stabilnih temelja. S druge strane, edukativne radionice su bile zanimljive i pružale nam priliku da neposredno komuniciramo s predavačima različitih profesionalnih i poduzetničkih pozadina.

Što bi od iskustava i poruka podijelila s kolegama koje razmišljaju o pretvaranju svojih ideja u startup projekt?

Samo je jedan način da se provjeri koliko je neki startup održiv. Radi se o odgovoru na pitanje – je li korisnik spreman izdvojiti sredstva za korištenje te usluge ili proizvoda? Jer, ako nije, ili nije dovoljno, apsolutno je sve uzalud. Da bi netko izdvojio vlastita sredstva za ideju koju razvijate on mora vjerovati da će to stvoriti neku pozitivnu promjenu u njegovom životu. Zato mislim da je ključno dobro definirati svoju ciljanu skupinu, razgovarati u nedogled s istim ljudima i tek po njihovim suptilnim komentarima razvijati cijelu ideju. Oni će vam reći što žele i što će platiti, ali morate naći vremena da ih stvarno i saslušate. Toplo preporučam da to učinite!

#malipoduzetnici #AlgebraLAB

Brošure Algebra grupe

Sveučilište Junior
Kontaktirajte nas