Image for Projekt Digital First: Transformacija informatičkog obrazovanja za digitalno doba
Naslovnica

Projekt Digital First: Transformacija informatičkog obrazovanja za digitalno doba

U današnjem digitalnom dobu, opremanje učenika i učenica ključnim informatičkim vještinama od presudne je važnosti za njihovu sposobnost snalaženja, utjecaja i doprinosa rastućem digitalnom svijetu. Prepoznajući tu potrebu, projekt Digital First pojavljuje se s ciljem transformacije informatičkog obrazovanja u osnovnim i srednjim školama diljem Europe.

Sveučilište Algebra nositelj je projekta DIGITAL FIRST - Digital tech as the first language: informatics for digital natives. Projekt je razvijen u okviru programa Erasmus+ i upravljan od strane Europske komisije i Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA).

Projekt okuplja 15 organizacija iz 10 europskih zemalja, uključujući Hrvatsku, Španjolsku, Litvu, Finsku, Sloveniju, Bugarsku, Portugal, Grčku, Cipar i Italiju. Digital First je rezultat izvanrednog partnerstva prestižnih obrazovnih institucija, vladinih organizacija, nevladinih organizacija i malih i srednjih poduzeća koji se ujedinjuju u zajedničkom cilju, preoblikovanja načina na koji se informatika poučava u osnovnim i srednjim školama.

Projekt je započeo 1. siječnja 2024. i traje do 31. prosinca 2026. godine, uz financijsku potporu EU u iznosu od 1.448.889,00 EUR, odgovarajući na potrebe današnje djece i mladih. Rođeni u svijetu prožetom digitalnom tehnologijom, učenici dolaze u školu s temeljnom razinom digitalne pismenosti. Digital First nastoji iskoristiti tu upoznatost transformirajući tradicionalni pristup obrazovanju u informatike.

Digital First zagovara prijelaz s konvencionalnih metoda poučavanja temeljenih na programskim jezicima i tehničkom znanju na inovativni pedagoški pristup. Prioriteti su funkcionalno razumijevanje i vještine rješavanja problema, a cilj je osnažiti učenike da postanu aktivni kreatori digitalnog svijeta.

Partneri Digital Firsta ujedinjeni su u ostvarivanju nekoliko ključnih ciljeva:

  • Razumijevanje teorije i prakse informatičkog obrazovanja putem opsežnog istraživanja i prikupljanja podataka.
  • Razvoj i testiranje inovativnih pedagoških pristupa u informatičkom obrazovanju, s pilot programima implementiranim u zemljama sudionicama.
  • Definiranje sveobuhvatnog kataloga kompetencija za učitelje informatike kako bi se osigurala dosljednost i kvaliteta u dostavi obrazovanja.
  • Uspostava snažne mreže podrške za učitelje informatike, poticanje suradnje i razmjene znanja.
  • Uključivanje dionika iz cijelog spektra obrazovanja putem klubova za dijalog kako bi se zajednički oblikovala budućnost informatičkog obrazovanja.

Projekt Digital First obuhvaća raznolike zadatke usmjerene na temeljnu transformaciju informatičkog obrazovanja diljem Europe.

Prije svega, provodit će se opsežno istraživanje i analiza kako bi se stekli uvidi u trenutno poučavanje informatičkog obrazovanja u europskim školama. To uključuje pregled postojećih praksi i metodologija kako bi se identificirala područja za poboljšanje i inovacije. Nadalje, projekt će se usredotočiti na razvoj i implementaciju inovativnih metoda poučavanja informatike. Ove će metode biti osmišljene da učenike učinkovito uključuje i naglašava praktičnu primjenu, opremajući ih temeljnim digitalnim vještinama za suvremeni svijet.

Dodatno, projekt snažno naglašava definiranje kompetencija potrebnih za učitelje informatike. Uspostavom jasnih smjernica i standarda, učitelji će biti bolje pripremljeni za pružanje visokokvalitetnog obrazovanja iz informatike svojim učenicima. Osim toga, projekt naglašava praktična iskustva učenja putem pilot programa u odabranim školama. Ovi programi će uključivati izradu nastavnih materijala, stručno usavršavanje učitelja i evaluaciju rezultata kako bi se usavršile i poboljšale nastavne prakse.

U konačnici, korištenjem uvida iz učenja podatkovne analitike, projekt ima za cilj učinkovito pratiti napredak učenika. Iskorištavanjem uvida temeljenih na podacima, učitelji će moći prilagoditi svoje pristupe kako bi bolje zadovoljili potrebe svojih učenika i potaknuli angažiranije okruženje za učenje.

Projekt je uspješno započeo 1. siječnja 2024. godine, a provodi se uz sudjelovanje 15 partnera iz 10 europskih zemalja:

Zahvaljujemo Europskoj komisiji na prepoznavanju vrijednosti našeg projektnog prijedloga, kao i Europskoj izvršnoj agenciji za obrazovanje i kulturu (EACEA) na podršci tijekom provedbe projekta.

Brošure Algebra grupe

Sveučilište Junior
Kontaktirajte nas