Image for SWASH – inovativna tvrtka koja osigurava dolazak mobilne ekološke autopraonice na lokaciju svojih korisnika
Naslovnica

SWASH – inovativna tvrtka koja osigurava dolazak mobilne ekološke autopraonice na lokaciju svojih korisnika

Sebastijan Berišić osnivač je inovativne tvrtke SWASH koja je svoj razvoj započela 2022. godine u Algebra LAB startup inkubatoru, a samo godinu dana kasnije bilježi brojne poslovne uspjehe. Temelj razvoja postavljen je uspješnom identifikacijom problema korisnika kao i distinkcija od ostalih autopraonica na tržištu.

Vlasnici vozila često se suočavaju s obavezom održavanja svog vozila, što često zahtijeva posjet klasičnim autopraonicama. U takvim situacijama, vlasnik vozila mora izdvojiti vrijeme kako bi odvezao svoje vozilo do autopraonice i potom čeka na završetak pranja. Tijekom čekanja, može obavljati druge zadatke, ali je ograničen na prostor oko praonice jer tada nema pristup svom vozilu. Razgovarali smo sa Sebastijanom, osnivačem SWASH-a, praonice koja dolazi na lokaciju korisnika i time vlasnicima vozila štedi vrijeme, a pritom je i ekološki osviještena. Saznali smo koje su uspjehe ostvarili u protekloj godini, koji su im sljedeći poslovni koraci te kakav je njihov pristup inovacijama i poduzetništvu.

SWASH

1.SWASH je postigao velik uspjeh u relativno kratkom vremenu. Opiši nam poslovni razvojni put SWASH-a u 2023.

SWASH je zaista ostvario značajan uspjeh u 2023. godini, a taj uspješan put započeo je prijavom na Algebra LAB startup inkubator u 2022. godini. Tijekom inkubatora imali smo priliku surađivati s mentorom Jurajem Žlofom. To je bio ključni trenutak u našem razvoju jer smo dobili potrebnu podršku i smjernice kako bismo usmjerili našu ideju prema realizaciji.

Korak po korak, sve se počelo slagati. Nakon inkubatorskog puta uspjeli smo stvoriti prvu ekološku mobilnu autopraonicu koja je pružala uslugu visoke kvalitete imajući na umu zelene prakse. Naravno, put do uspjeha nije bio bez izazova. Morali smo provesti temeljito testiranje tržišta kako bismo razumjeli potrebe potencijalnih klijenata, a pronalazak prvih klijenata bio je iznimno važan. Iako smo krenuli s minimalističkom web stranicom, ona nam je ipak omogućila privlačenje prvih klijenata koji su počeli naručivati pranje svojih vozila kroz uslugu SWASH.

No, uspjeh nije došao sam od sebe niti preko noći. Morali smo kucati na mnoga vrata i ostvariti kontakte s potencijalnim partnerima i investitorima. Kroz taj proces, stekao sam dragocjena iskustva i razvio vještine potrebne za vođenje uspješnog startupa. Što se tiče umrežavanja i suradnje, imao sam priliku upoznati mnoge mlade poduzetnike s inovativnim idejama tijekom inkubacije. No, poseban odnos razvio sam s kolegama koji su također sudjelovali u inkubatoru, a rade na razvoju projekta Pet Chat. Razmjenjivali smo ideje i podržavali jedni druge na putu prema uspjehu i to je zaista velika pomoć i posebno iskustvo.

2.Prema tvom iskustvu, što tvrtku čini inovativnom i drugačijom? Po tvom mišljenju, kakvo bi to bilo kvalitetno poslovno okruženje za provođenje inovativnih aktivnosti?

Prilikom kretanja u poduzetničke vode ključno je identificirati što startup ili tvrtku čini inovativnom i drugačijom. Prema mojem iskustvu, inovativnost uključuje i sposobnost prilagodbe na potrebe tržišta, čak i u industrijama koje se na prvi pogled čine tradicionalnima. Na primjer, naša tvrtka SWASH pokazuje da čak i autopraonica, koja je dugo smatrana ustaljenom djelatnošću, može biti iznimno inovativna. U tome se također ogleda jedan aspekt inovacije – sposobnost transformacije i poboljšanja.

Autopraonicu najčešće percipiramo kao poveću nekretninu, no zamislite autopraonicu koja stane u torbu Wolt-a ili Glovo-a. Zvuči li to teško ostvarivo? Pomalo da, no SWASH je to realizirao! To je samo jedan primjer kako se inovativnost može primijeniti čak i u tradicionalnim industrijama.

SWASH
Što se tiče kvalitetnog poslovnog okruženja za provođenje inovativnih aktivnosti, Hrvatska se zaista ističe kao zemlja koja potiče startup kulturu. To je jedno od uspješnijih tržišta na kojem strane tvrtke testiraju svoje proizvode,a to otvara prilike za lokalne inovatore. No, za nas koji živimo i radimo ovdje, potrebno je stvoriti uvjete koji će nas potaknuti na inovaciju i omogućiti nam da preduhitrimo konkurenciju. To znači podržavati inovacije kroz poticaje, edukaciju i suradnju s drugim poduzetnicima i resursima. Važno je da se osjećamo kao da imamo vjetar u leđa, jer to će nas motivirati da krenemo u realizaciju svojih inovativnih ideja.

3.Na temelju vlastitog iskustva, opiši nam izazove s kojima se susreću inovativne tvrtke, uzimajući u obzir lokalno/nacionalno okruženje u kojem tvrtka djeluje.

Izazovi s kojima se suočavaju inovativne tvrtke u lokalnom i nacionalnom okruženju nisu malobrojni, a često su ključni za njihov razvoj. Izazovi su dio razvoja svake inovativne tvrtke. Susreo sam se s nekoliko ključnih izazova koji su oblikovali našu strategiju i rast tvrtke SWASH. Prvi izazov s kojim smo se suočili je birokracija. Nažalost, zbog štrajka trgovačkog suda, nismo mogli sklopiti partnerstva s investitorima i potencijalnim poslovnim partnerima jer nije bila realizirana promjena oblika poslovnog subjekta. Ovo je proces koji bi inače trebao biti relativno jednostavan, ali birokratski zapleti mogu ozbiljno usporiti rast i razvoj, kao što su i nama nažalost usporili i onemogućili sklapanje nekolicine suradnji.

Drugi izazov s kojim smo se suočili bio je konkurencija. Ovaj izazov imaju sve tvrtke neovisno o razini njihove inovativnosti i području u kojem djeluju. U industriji autopraonica konkurencija je velika, a kako bismo se istaknuli i osigurali prepoznatljivost, odlučili smo biti drugačija autopraonica – ona koja stiže do korisnika u torbi te smo obavili rebranding. Promijenili smo ime tvrtke u SWASH. Konkurencija je potaknula nas i druge inovativne tvrtke da budemo kreativni i brži u isporuci usluga i proizvoda, tako da je to zapravo jedan vrlo zdrav i koristan izazov.

Što se tiče nacionalnog okruženja, suočavamo se s izazovom privlačenja velikih klijenata i investitora. U Hrvatskoj i drugim zemljama, često je prisutna percepcija da su inovacije rezervirane za veće dionike. Moj cilj je promijeniti tu percepciju i privući ulaganja u startupe i inovativne poduzetnike. Želimo stvoriti okruženje u kojem se podržava i cijeni rad inovatora i sanjara.

Naša je poruka za druge inovativne poduzetnike: nastavite vjerovati u svoju viziju i uporno koračajte prema cilju jer dokle god postoji konkurencija, postoji i potražnja za inovacijama!

4.Koji su poslovni planovi i ciljevi SWASH-a za 2024?

Naši poslovni planovi i ciljevi za 2024. godinu su ambiciozni, a fokusirani su na daljnji razvoj naše tvrtke. Planiramo početkom 2024. godine lansirati aplikaciju pod nazivom SWASH, koja će dodatno olakšati našim korisnicima pranje i čišćenje njihovih vozila. SWASH aplikacija će ponuditi niz praktičnih i inovativnih značajki kako bi iskustvo pranja vozila bilo još ugodnije i učinkovitije.

Nadalje, cilj nam je postupno proširiti naše poslovanje u druge gradove diljem Hrvatske, kako bismo omogućili široj publici pristup našim ekološkim autopraonicama. Osim toga, planiramo istražiti mogućnosti za širenje na međunarodno tržište i uspostavljanje prisutnosti u drugim državama.

U 2024. godini želimo nastaviti graditi našu prisutnost i reputaciju kao inovativna i ekološki svjesna tvrtka te pružiti vrhunsku uslugu našim korisnicima, bilo da se radi o jednostavnom pranju vozila ili očuvanju okoliša. Spremni smo koračati prema budućnosti s entuzijazmom i ambicijama.

5.Iz tvog iskustva, je li poduzetništvo težak ili lak put i zašto? Što je SWASH-u najviše pomoglo na putu poslovnoga razvoja?

Iz mog iskustva, poduzetništvo je izazovan put, često obilježen brojnim preprekama i neizvjesnostima. No, upravo te teškoće čine ga uzbudljivim. Potrebna je velika posvećenost, odricanje i upornost kako biste prevladali teškoće na putu poduzetništva. Kucanje na mnoga vrata i suočavanje s neuspjesima ponekad može biti frustrirajuće, no to su "slatke muke" koje oblikuju i razvijaju poduzetnika. Kroz te izazove, dolazite do spoznaje da postignuća još više vesele kada znate koliko truda i upornosti ulažete.

Što se tiče podrške koja je pomogla SWASH-u na putu poslovnog razvoja, Algebra LAB startup inkubator i mentor Juraj Žlof odigrali su ključnu ulogu. Njihova stručnost, savjeti i podrška bili su neprocjenjivi resursi za nas. Osim toga, važno je naglasiti podršku i prepoznavanje potencijala od strane drugih osoba koje su prepoznale našu želju za inovacijom. Poznati su primjeri poslovanja tvrtki Uber i Bolt te Glovo i Wolt koji su promijenili način na koji se pružaju usluge, a mi želimo biti slična inovacija u industriji autopraonica.

Stvaramo prvu ekološku mobilnu praonicu koja dolazi na adresu korisnika, i vjerujemo da je to ostvarivo s podrškom stručnjaka, mentora i svih onih koji prepoznaju potencijal u inovaciji. Ovo je naša verzija izreke "Per aspera ad astra" - kroz teškoće do zvijezda, i mi smo spremni ići dalje prema našem cilju.

Brošure Algebra grupe

Sveučilište Junior
Kontaktirajte nas