Image for Digitalno učenje u obrazovnom sektoru
Naslovnica

Digitalno učenje u obrazovnom sektoru


Povratak na početnu stranicu

Uvod

Obrazovni sektor danas je nezamisliv bez digitalnih tehnologija za učenje i poučavanje. Gotovo da i nema tiskanog udžbenika za osnovnu i srednju školu uz kojeg učenik ne dobije neki oblik digitalnog obrazovnog sadržaja. Nekad su materijali uz udžbenike dolazili isključivo na CD-u ili DVD-u. Danas većina novih računala, pogotovo prijenosnih, dolazi bez CD/DVD pogona pa su tako i digitalni obrazovni sadržaji u pravilu preselili na Internet. Sadržaji za visoko obrazovanje daleko su opsežniji, kompleksniji, zahtjevniji za izradu i samim time, za sada, manje zastupljeni u ponudi s tiskanim udžbenicima. Bez obzira na to, predavači na visokim učilištima i fakultetima često izrađuju vlastite obrazovne sadržaje i koriste razne druge digitalne alate koji pospješuju proces učenja i poučavanja.

Osim za samostalno učenje, digitalni obrazovni sadržaji, razni drugi digitalni alati i servisi koriste se jednako efikasno i u učionici kao izuzetno efikasan alat za učenje i poučavanje. Učiteljima je tako danas na raspolaganju niz alata i sredstava kojima lakše, brže i efikasnije mogu učenicima ili studentima prenijeti znanje. Nastava se u školama i fakultetima, naročito od 2020. godine i velike svjetske pandemije, sve više provodi online putem, najčešće putem online nastave uživo.

Mobilno učenje

Generacije današnje djece i mladih ljudi odrasli su i na neki način srasli s digitalnim mobilnim uređajima. Često su u pokretu, a mnoge svoje aktivnosti, zadatke i obaveze obavljaju na pametnim telefonima. Iako korištenje mobilnih telefona u digitalnom obrazovanju postavlja određena ograničenja, današnji alati i sustavi omogućavaju nam produkciju kvalitetnih multimedijskih, interaktivnih obrazovnih sadržaja visoke efikasnosti učenja.

Video u digitalnom obrazovanju

Video je definitivno jedan od ključnih medija današnjice, naročito među mlađom populacijom. Neke od najvećih lokalnih i svjetski popularnih zvijezda, svoju su karijeru ostvarili snimajući i objavljujući video uratke. Mnogi mladi ljudi svakodnevno troše značajne količine vremena na pregled velike količine video sadržaja te im je to već odavno prešlo u naviku. Srećom, ova se navika može iskoristiti za poboljšanje obrazovnih procesa. Obrazovni video sadržaji, napravljeni prema pravilima metodike, u visokoj tehničkoj kvaliteti, pažljivo osmišljenog sadržaja, izuzetno su učinkovit medij za učenje. Gotovo da i nema modernog sustava za e-učenje, e-learning tečaja ili e-kolegija koji ne sadrže video, a mnogi su uglavnom i bazirani na videu.

Algebrina rješenja u digitalnom obrazovanju

Algebra je u posljednjih 15-ak godina, a naročito posljednjih nekoliko godina, sudjelovala u mnogobrojnim manjim i većim projektima implementacije digitalnog obrazovanja, izrade digitalnih obrazovnih sadržaja, implementacije digitalnih obrazovnih sustava i edukacije zaposlenika obrazovnih institucija. Kroz neke od tih projekata su u vrlo kratkom roku izrađene velike količine visokokvalitetnih, višestruko recenziranih digitalnih obrazovnih sadržaja koji pokrivaju nastavne programe ekvivalentne oko 1.500 školskih sati učioničke nastave. Kroz naše edukacijske programe obučili smo preko 7.000 nastavnika što je do sada donijelo dobrobiti za oko 23.000 njihovih učenika.

Mnogim smo obrazovnim institucijama i učilištima pomogli pri uvođenju digitalnog obrazovanja, implementirali i prilagodili im sustave za digitalno obrazovanje, razvili digitalne obrazovne sadržaje, educirali nastavnike za pripremu i provedbu digitalnog obrazovanja. Razvili smo i vlastiti ispitni sustav.

Već duži niz godina mnoge naše specijalističke edukacijske programe, a od 2020. i sve naše visokoškolske programe, kompletno provodimo putem online nastave. Tijekom godina stekli smo veliko iskustvo i znanja u primjeni i provedbi online nastave.

Financiranje projekata u obrazovnom sektoru

Projekti povezani s digitalnim obrazovanjem najčešće se financiraju kroz europske fondove. Europska komisija oduvijek snažno potiče razvoj obrazovanja, a uključivanje primjene tehnologije u obrazovnom procesu najčešće donosi dodatne bodove prijaviteljima takvih projekata te im pretvoriti u tako u pravilu povećava šanse za odobrenje projekata i dodjelu sredstava.

Manje projekte ponekad financiraju i same obrazovne institucije kako bi u konačnici postale kvalitetnije, konkurentnije i privukle više kvalitetnih učenika i studenata.

Bez obzira na način financiranja, obrazovne se institucije često udružuju u partnerstva kako bi zajedničkom implementacijom digitalnog obrazovanja značajno umanjile troškove za svaku od uključenih partnerskih institucija. Moguća su i partnerstva između obrazovnih i drugih institucije, primjerice tvrtki iz realnog sektora, radnih udruga, agencija i slično. Algebra je također često partner i nositelj takvih nacionalnih i međunarodnih projekata.

Zašto je Algebra siguran izbor za tvoju budućnost?

Vjetar u
leđa

Kod nas ćeš naučiti sve o informacijskim tehnologijama, području za kojim potražnja stalno raste. Vjerujemo da ćemo ti tako osigurati podlogu za osobni razvoj i učiniti te metom poslodavaca.

Moderna metodologija

Odbijamo stajati na mjestu u svijetu koji se sve brže i brže mijenja. Jako pazimo da svaki studijski program bude u skladu s modernim trendovima i ide u korak s vremenom.

Kvaliteta bez premca

Ponosni smo na brojna priznanja i status najboljeg stručnog studija u Hrvatskoj. Iz godine u godinu se trudimo opravdati ukazano povjerenje, jer znamo da tvoja budućnost ovisi o tome. Zato svoju zadaću ne shvaćamo olako.

Newsletter

Želiš biti u tijeku sa svim novostima vezanim uz Algebru? Prijavi se na naš newsletter.