Image for Hrvoje Balen: Algebru smo transformirali u fokalnu točku za razvoj digitalnih kompetencija

12.02.2018.

Hrvoje Balen: Algebru smo transformirali u fokalnu točku za razvoj digitalnih kompetencija

U ponedjeljak, 12. 2., u tiskanom izdanju Jutarnjeg lista izašao je intervju s našim predsjednikom Upravnog vijeća Hrvojem Balenom. Pročitajte ga u cjelosti u nastavku.

Pojasnite nam, na koji način Algebra potiče digitalnu transformaciju organizacija?

Moram naglasiti da digitalna transformacija nije tek tehnološki hir već potreba koja proizlazi iz novih poslovnih modela, oslonjenih na tehnologije i želju potrošača za drugačijim pristupom. Ona bi ujedno trebala predstavljati oslonac strategije svake organizacije jer iz dana u dan svjedočimo kako pojavom novih „igrača“ na tržištu preko noći nestaju nekad velike i moćne organizacije koje se nisu prilagodile novom načinu poslovanja – istiskuju ih „izazivači“ koje uopće nisu promatrali kao konkurenciju. Digitalna transformacija zahtijeva od organizacije da revidira svoje strateške ciljeve s operativnim koracima, resursima i tehnologijom. Poznato je da tehnologija sama po sebi ne kreira dodanu vrijednost već su za to neophodni adekvatno školovani i motivirani ljudi.

U Algebri smo prepoznali trendove u području digitalne transformacije još prije dosta godina,  ispravno predviđajući da će postojati i velik interes za obrazovanjem stručnjaka koji će dovoditi do neizbježnog – i to u nekoliko segmenata. Prvi smo u ovom dijele Europe pokrenuli preddiplomski i diplomski studij digitalnog marketinga, studijski smjer podatkovne znanosti (Big Data), kao i MBA studij e-Leadershipa. Nadovežemo li na to i cijelu paletu tehnoloških školovanja za Cloud tehnologije, virtualizaciju, informacijsku sigurnost, softverski razvoj, upravljanje projektima, agilne metode, internetsko poslovanja i sl. jasno je da smo Algebru transformirali u fokalnu točku za razvoj digitalnih kompetencija.

Edukaciju širimo i u smjerovima prema onima koji još nisu snažno zakoračili u proces digitalne transformacije – prije ulaska u takav proces, ključno je, naime, analizirati poslovne procese unutar tvrtke kao i usluge koje ona nudi korisnicima, no mora se analizirati i njihovo zadovoljstvo. Pritom je zahtjev na čestom prilagođavanju ponude i proizvoda, pa je interne procese i internu organizaciju potrebno ustrojiti na drugačiji način, tako da može podržati predstavljanje novih proizvoda i usluga u kraćem vremenu. Najbolje prakse u postizanju tih ciljeva su utkane u modernim metodama agilnih pristupa razvoju proizvoda i usluga te vođenju projekata, o kojima Algebra svoje polaznike obrazuje na cijeloj seriji seminara o upravljanju uslugama, projektima i projektnim timovima, na čemu redovito sudjeluju predstavnici vodećih hrvatskih tvrtki.

Možemo li reći da je digitalizacija u Hrvatskoj zahvatila i područje obrazovanja?

Kako je Algebra vodeće digitalno učilište u Hrvatskoj, nama su digitalne teme oduvijek u fokusu; to što danas postoje programi poput studija primijenjenog računarstva s fokusom na podatkovnu analitiku ili pak e-leadership MBA program može se zahvaliti vrlo ranom prepoznavanju trendova u području digitalne transformacije jer smo oba programa počeli razvijati rano, kako bismo na vrijeme prošli kroz sustav akreditacije programa i ponudili ih polaznicima u pravom trenutku. Vjerujemo da danas našim polaznicima možemo ponuditi puni raspon digitalnih vještina, bez obzira traže li kraći program obrazovanja (poput specijalista za internetski marketing), studij, neki od oblika nastavka studija (poput cjelokupnog MBA programa ili, recimo, jednog modula koji im je zanimljiv) ili – u slučaju naših poslovnih korisnika – po mjeri izrađen program edukacije s fokusom na ključne teme.

Mi sami neprestano izazivamo svoj model poslovanja i gledamo kako bismo ga mogli unaprijediti ili čak supstituirati, a paralelno s time uvodimo mogućnosti e-učenja, procesa upisa bez dolaska u bilo koju poslovnicu, digitalizacije nastavnih materijala, unaprjeđenja polazničkih i studentskih informacijskih sustava, anketnih sustava itd.

Veliki korak u Algebrinoj ponudi obrazovanja dogodio se 2016. godine, kada ste uveli MBA studij eLeadershipa na engleskom jeziku. Jedna od tema u fokusu tog programa je i digitalna transformacija. Na koji način stvarate e-lidere na vašem Visokom učilištu?

MBA studij e-Leadershipa nastao je iz temelja MBA programa koji su još 2003. godine počeli provoditi Ekonomski institut Zagreb i University of Indiana, a prije tri godine je uključenjem u sastav Visokog učilišta Algebra studij doživio značajne promjene u smjeru digitalnog poslovanja. Krajem prošle godine u program je primljena druga generacija lidera koji će uz pomoć američkih i hrvatskih stručnjaka razvijati menadžerska znanja, vještine vođenja ljudi u doba mobilnosti i stalne povezanosti, ali i razumijevanje tehnologije kao podloge za digitalnu transformaciju organizacija.

Europska komisija procjenjuje da EU trenutno raspolaže s 800.000 lidera koji dobro razumiju visoku tehnologiju i digitalnu transformaciju. Iznimno konzervativne procjene rasta, ukazuju da je godišnje potrebno osposobiti 43.000 novih digitalnih lidera i 7.000 čelnika u domenama KET (ključnih tehnologija). Drugim riječima Europa treba zajedničkim snagama generirati 450.000 novih e-Leadera do 2025. godine kako bi zadržala svoju globalnu konkurentnost, a što je i kompatibilno s misijom našeg MBA programa.

Budući e-Leaderi, osim klasičnih menadžerskih znanja vezanih uz vođenje ljudi i organizacija, moraju danas imati i čvrsta, vertikalna znanja iz digitalnih područja, kako bi mogli usmjeravati digitalnu transformaciju ili osnivati vlastite projekte koji "izazivaju" tradicionalne modele poslovanja. e-Leadership MBA program namijenjen je primarno kandidatima koji svoje poslovno usavršavanje žele nastaviti na programu koji nudi kombinaciju poslovnih vještina i znanja te tehnoloških paradigmi, a koji, samim time, žele u svojim tvrtkama i organizacijama postati prepoznati lideri u procesu transformacije poslovanja.

Pokrenuli ste lani dva nova smjera na diplomskim studijima, prve takve u široj regiji – Big Data i Razvoj računalnih igara. Zašto ste se odlučili na taj korak i kakav je odaziv studenata?

Lani smo najavili, a od ovog semestra pokrećemo spomenuta dva nova smjera na diplomskom studiju primijenjenog računarstva. Za oba smo smjera procijenili kako dobro odgovaraju i na potrebe tržišta rada u tim segmentima i na interes budućih studenata, a naročito je podatkovni smjer vezan uz proces digitalne transformacije.

Podatkovni smjer fokusiran je na Big Data/Data Science problematiku te potrebe današnjih i budućih IT profesionalaca da što bolje odgovore na izazove koji se i s tehnološke i s poslovne strane pojavljuju u tvrtkama zbog sve veće količine podataka koje je potrebno analizirati, arhivirati i iz njih izvući analitiku važnu za poslovanje. Na ovom smjeru obrazujemo buduće podatkovne stručnjake, analitičare, specijaliste za business intelligence, kao i, općenito, buduće voditelje IT projekata i inženjere za implementaciju sustava e-poslovanja i drugih poslovnih rješenja.

Smjer razvoja računalnih igara razvijen je kako bi studentima pružio sva potrebna znanja iz jednog od najpropulzivnijih područja multimedijske industrije. Industrija razvoja igara, naime, u posljednjih desetak godina ostvaruje rast prihoda koji doseže i godišnje stope od 8,5 posto, a ukupni je globalni prihod ovog sektora na kraju 2016. godine bio 99,6 milijardi dolara! Ovi pokazatelji, kao i činjenica da su računalne igre sve češće prepoznate kao elektronski sport te da ih prate utjecajni svjetski mediji koji dodatno povećavaju potražnju za novim i kompleksnijim računalnim igrama, pokazuju kako se radi o vrlo ozbiljnoj industriji, većoj čak i od one filmske, u kojoj potražnja za kreativnim inženjerima i game developerima neće jenjavati.

Struktura kolegija unutar usmjerenja osmišljena je tako da odgovara na postojeće zahtjeve za znanjima i vještinama u ovoj industriji, ali jednako tako anticipira i buduće trendove razvoja. Izbor odgovarajućih razvojnih alata koji se koriste na studiju omogućuje studentima razvoj igara za različite platforme, od onih mobilnih do klasičnih konzola ili PC-a. Studenti koji završe ovaj smjer moći će samostalno planirati i izrađivati 2D/3D igre, temeljiti svoje proizvode na proširenoj i virtualnoj stvarnosti (AR, VR), znat će izrađivati i aplicirati 3D modele u igrama, usavršavati ergonomiju igara te će, općenito, razumjeti tržišne principe i tehnike monetizacije računalnih igara.

Radite puno na razvoju digitalnog učenja, odnosno e-learninga. Kakvi su dosadašnji rezultati takve prakse?

Tijekom proteklih nekoliko godina, velik broj programa obrazovanja odraslih koje imamo u ponudi počeli smo provoditi i u obliku online programa, što nam omogućava da obrazovanje ponudimo svima, neovisno o tome gravitiraju li prema nekoj od naših poslovnica širom Hrvatske ili odgovaraju li im termini nastave u učionicama. Naravno, zbog pojedinih specifičnosti nije sve programe obrazovanja moguće ponuditi na ovaj način, ali rezultatima provedbe programa edukacije na ovaj način vrlo smo zadovoljni. Tijekom 2017. edukacija u On-line Live formatu se udvostručila. Moram napomenuti da je Algebra oduvijek bila i vrlo aktivna u razvoju vlastitih kako tehnoloških rješenja za e-learning tako i samih sadržaja, pa nisu rijetki slučajevi da smo do sada implementirali platforme za učenje, povezali ih s postojećim sustavima za upravljanje ljudskim resursima, isporučili edukativne sadržaje i pripremili mnogobrojne organizacije da mogu razvijati svoje ljudske potencijale kroz on-line učenje.

Osim toga, iznimno smo ponosni što, kao isporučitelj digitalnih obrazovnih sadržaja, sudjelujemo na projektu eŠkole. Prije godinu dana odabrani smo na CARNetovom javnom natječaju da pripremimo sadržaje za matematiku i fiziku koji će se objaviti na Edutoriju i biti dostupni svim učenicima i nastavnicima u 7. i 8. razredima osnovnih škola te 1. i 2. razredima srednjih škola.

Kakvi su vam planovi za budućnost?

Ove godine Algebra obilježava 20 godina i pripremamo nekoliko zanimljivih inicijativa koje će sigurno ostaviti traga. Jedna od tih je Algebra LAB koji je startao s istraživanjem i razvojem u području data sciencea, napredne analitike, blokchain tehnologija i vizualizacije podataka. U programima obrazovanja odraslih stavljat ćemo još veći naglasak i diversifikaciju u područjima softverskog razvoja, EU fondova, internetskog marketinga i certifikacijskih seminara u kojima smo već godinama regionalni lider.

Uskoro nam kreće jedan zanimljivi platformski projekt na području marketinga, a nastavljamo i s poticanjem razvoja inovativnog poduzetništva i start-upa kod naših studenata i polaznika. Razvijat ćemo se i u smjeru visokog obrazovanja za kreativce kakve već danas traži globalna industrija računalnih igara i filmske produkcije, a imamo i ambiciozne planove s pokretanjem pojedinih studija u hibridnom formatu – dakle, kombinacijom on-line i face-to-face.

Intenzivno radimo na internacionalizaciji naših studija i privlačenju stranih studenata te suradnji sa školama, a nastavljamo i sa širenjem digitalne akademije za osnovnoškolce.

U svakom slučaju, nećemo čekati promjene već ćemo ih kao i do sada izazivati!

BUDI IZVRSTAN U ONOM ŠTO VOLIŠ. ZAISKRI.

Zašto je Algebra siguran izbor za tvoju budućnost?

Vjetar u
leđa

Kod nas ćeš naučiti sve o informacijskim tehnologijama, području za kojim potražnja stalno raste. Vjerujemo da ćemo ti tako osigurati podlogu za osobni razvoj i učiniti te metom poslodavaca.

Moderna metodologija

Odbijamo stajati na mjestu u svijetu koji se sve brže i brže mijenja. Jako pazimo da svaki studijski program bude u skladu s modernim trendovima i ide u korak s vremenom.

Kvaliteta bez premca

Ponosni smo na brojna priznanja i status najboljeg stručnog studija u Hrvatskoj. Iz godine u godinu se trudimo opravdati ukazano povjerenje, jer znamo da tvoja budućnost ovisi o tome. Zato svoju zadaću ne shvaćamo olako.

Newsletter

Želiš biti u toku sa svim novostima vezanim uz fakultet? Prijavi se na naš newsletter.