Naslovnica

Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikuluma u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju

ICT Curricula osuvremenjuje i olakšava proces učenja i poučavanja

Tijekom projekta koji je trajao 18 mjeseci razvijen je međupredmetni IKT kurikul, interaktivni digitalni nastavni materijali za osam obuhvaćenih predmeta i priručnik o provedbi kurikula u nastavi te održana edukacija za učitelje predmetne nastave.

ZAGREB – Na završnoj konferenciji za novinare predstavljeni su rezultati projekta ICT Curricula – „Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikula u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju“. Projekt je započeo u kolovozu 2013. godine, a razvijen je u suradnji CARNeta – Hrvatske akademske i istraživačke mreže, Agencije za odgoj i obrazovanje, Otvorenog učilišta Algebra i Hrvatskog informatičkog zbora.

Danas imamo priliku predstaviti projekt koji je reprezentativan i koji pokazuje kako država i nadležne institucije mogu dobro iskoristiti europske fondove“, rekao je na samom početku Darko Tot, načelnik Sektor za potporu sustavu i programe Europske unije.

Ovi međupredmetni kurikuli mogu biti polazišna točka za daljnje razvijanje kurikula i za druge predmete, kako bi unaprijedili aktivno i samostalno učenje u osnovnoj i u srednjoj školi, pogotovo u strukovnim programima. No, pravi posao tek počinje kad se svi vratimo u svoje institucije. Jer tad treba aktivno krenuti u obrazovni marketing kako bi svi učenici za koje su ovi sadržaji pripremljeni zaista i počnu koristiti te materijale na koje možemo biti ponosni“, istaknuo je Tot te pozvao ravnatelje da aktivno potiču svoje nastavnike na korištenje međupredmetnog kurikula.

Tijekom trajanja projekta razvijen je osuvremenjen osnovnoškolski kurikul kroz koji je naglasak stavljen na razvoj digitalne kompetencije među učenicima od 5. do 8. razreda osnovne škole na sadržajima iz osam nastavnih predmeta – hrvatski jezik, strani jezik, matematika i fizika, kemija i biologija te povijest i geografija. Uz kurikul razvijen je i priručnik za primjenu te interaktivni digitalni nastavni materijali za svih osam predmeta. Digitalni materijali smješteni su na Nacionalni portal za učenje na daljinu „Nikola Tesla“ (http://tesla.carnet.hr) te će svim učenicima i učiteljima s valjanim elektroničkim identitetom u sustavu AAI@EduHr biti dostupni od 18. veljače.

Prilikom prezentacije predstavljeni su i sami digitalni nastavni materijali koje je u sklopu ovog projekta izradilo Otvoreno učilište Algebra, čiji je ravnatelj Mislav Balković premijerno prikazao ogledni primjer tih materijala. Tom je prilikom naglasio kako je razvijeno 108 lekcija koje su predviđene za primjenu tijekom 90 nastavnih sati u nastavi 8 osnovnoškolskih nastavnih predmeta.

Podsjetimo, razvijeni kurikul temelji se na načelima Hrvatskog kvalifikacijskog okvira te Nacionalnog okvirnog kurikuluma.

Viktorija Hržica, viša savjetnica, za informatiku, računalstvo i tehničku kulturu u Agenciji za odgoj i obrazovanje posebno je istaknula rad i zalaganje svih uključenih u razvoj IKT kurikula. Radi se o 5 radnih skupina u kojima su voditelji bili viši savjetnici Agencije iz cijele Hrvatske, a svaka se radna skupina sastojala od 9 članova – 5 učitelja, 2 nastavnika, 1 IKT stručnjaka i višeg savjetnika.

Predsjednik Hrvatskog informatičkog zbora, Marijan Frković, pozvao je na nastavak kontinuirane edukacije učitelja i profesora kako bi provedba IKT kurikula bila još uspješnija.

Eksperimentalna provedba izvrsno prihvaćena

Tijekom studenog i prosinca 2014. u tri osnovne škole (OŠ Brodarica, OŠ Popovača i OŠ Antuna Bauera, Vukovar) održana je eksperimentalna provedba kurikula i digitalnih nastavnih materijala u kojoj je sudjelovalo 522 učenika od petog do osmog razreda te 15 njihovih učitelja iz 8 ciljanih predmeta. U nastavi su primijenjeni digitalni nastavni materijali na različitim platformama – mobilnim uređajima pogonjenima Androidom i Windowsima te stolnim i prijenosnim računalima.

Pomoćnica ravnatelja CARNeta, Branka Vuk, istaknula je kako je prema mišljenju nastavnika uključenih u eksperimentalnu provedbu, primjena međupredmetnog IKT kurikula i digitalnih nastavnih materijala posebno dobro prihvaćena kod učenika s lošijim uspjehom koji su pokazali dodatnu upornost u rješavanju kvizova i zadataka, čak i kod učenika koji ne pohađaju informatiku kao izborni predmet. Učitelji su istaknuli kako bi ovakav način rada bio poželjan povremeno, za vježbu i ponavljanje usvojenog gradiva.

Osim eksperimentalne provedbe kurikula, tijekom projekta su provedene tri dvodnevne radionice za voditelje županijskih stručnih vijeća učitelja informatike, a održano je i 30 webinara na kojima su učitelji osnovnih škola dobili informacije o rezultatima projekta, upoznali se s međupredmetnim IKT kurikulom, priručnikom za implementaciju nastalog kurikula i interaktivnim digitalnim nastavnim materijalima za primjenu u nastavi za svaki od obuhvaćenih predmeta.

Učitelji su pokazali velik interes za webinare i međupredmetni kurikul te su u samo 16 dana na webinarima sudjelovala čak 1722 učitelja, a kako su snimke i dalje dostupne putem CARNetovog Media on Demand portala, http://mod.carnet.hr, predviđa se kako će se broj učitelja koji svoju nastavu žele bazirati na ishodima učenja, usmjeriti poučavanje na učenika te potaknuti razvoj digitalnih kompetencija i kritičkog mišljenja, i nadalje povećavati.

Podsjetimo, „ICT Curricula“ projekt je koji je sa 3,3 milijuna kuna financiran u sklopu 4. komponente programa IPA za razvoj ljudskih potencijala, provodio se u partnerstvu Hrvatske akademske i istraživačke mreže (CARNet), Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO), Pučkog otvorenog učilišta Algebra te u suradnji s Hrvatskim informatičkim zborom (HIZ).

eu_zastav_1Banner_ICT_Curricula_final_1ESF_znak_HR_prilagodjena_za_web

Kreću radionice za nastavnike za primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u svakodnevnoj nastavi

Radionice namijenjene nastavnicima informatike iz cijele Hrvatske, koji predaju od 5. do 8. razreda, održavat će se tijekom listopada, studenog i prosinca u sklopu EU financiranog projekta ICT Curricula.

20141009_115701

Zagreb, 9. listopada 2014. – U sklopu projekta “Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikuluma u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju”, koji se financira kroz sredstva iz Europske unije, a čiji je glavni cilj uvesti informacijske i komunikacijske tehnologije kao metodu učenja u svakodnevnu nastavu, održat će se niz radionica namijenjenih voditeljima Županijskih stručnih vijeća iz informatike.

Projektom se želi osuvremeniti osnovnoškolski kurikul, uvođenjem informacijskih i komunikacijskih tehnologija u nastavu hrvatskoga jezika, matematike, fizike, povijesti, geografije, kemije, biologije i engleskoga jezika za nastavu koja se provodi od 5. do 8. razreda osnovne škole.

Radionice koje će se provoditi tijekom listopada, studenog i prosinca u Zagrebu, trebale bi educirati skupine nastavnika osnovnih škola iz informatike za podučavanje svojih kolega nastavnika predmetne nastave u korištenju prednosti informacijskih i komunikacijskih tehnologija u svakodnevnoj nastavi.

Tako će se na prvoj radionici, koja će se održati 9. i 10. listopada predstaviti među-predmetni kurikul, priručnik za implementaciju kurikula i digitalnih nastavnih materijala te sami digitalni nastavni materijali nastali u okviru projekta ICT Curricula, dok će se na radionicama 12. i 13. studenoga raditi na tome kako kvalitetno postaviti ishode učenja, a na radionici koja će se održati 1. i 2. prosinca, govorit će se o tome kako kreirati online sadržaje kroz sustav za upravljanje učenjem, kao što je CARNetov Loomen.

Program, koji je s 3, 3 milijuna kuna financiran u sklopu 4. komponente programa IPA za razvoj ljudskih potencijala, provodi se u partnerstvu Hrvatske akademske i istraživačke mreže (CARNet), Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO), Algebra otvorenog učilišta te Hrvatskog informatičkog zbora kao suradnika na projektu.

Osim edukacije nastavnika, projektom je predviđena izrada posebnih digitalnih nastavnih materijala, koji će biti dostupni na korištenje svim nastavnicima i učenicima, u svim osnovnim školama diljem Hrvatske. Digitalni materijali će se fokusirati na razradu među-predmetnih tema informacijske i komunikacijske tehnologije u 8 predmeta, a za svaki će predmet biti pripremljen i priručnik o provedbi nastavnih programa među-predmetnih tema informacijske i komunikacijske tehnologije, koji će se sastojati od ukupno 240 stranica, po 30 stranica za svaki predmet.

Također se planira razviti i online sustav za istraživanje i prikupljanje povratnih informacija, od strane nastavnika i učenika, o digitalnim nastavnim materijalima koji će biti izrađeni tijekom ovog projekta, kako bi se dobio što bolji uvid u korištenje razvijenog kurikula.

eu_zastav_1Banner_ICT_Curricula_final_1ESF_znak_HR_prilagodjena_za_web

Ponavlja se poziv za podnošenje ponuda za nabavu 40 stručnjaka za razvoj međupredmetnog kurikuluma

U okviru projekta ICT Curricula – Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikuluma u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju, koji sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda u IV komponenti IPA programa, ponovno je otvoren poziv na podnošenje ponuda za nabavu 40 stručnjaka za razvoj međupredmetnog kurikuluma. Prethodan poziv na podnošenje ponuda za nabavu: Ugovori o uslugama – Članovi radnih skupina za razvoj kurikuluma i pisanje priručnika o implementaciji nastalog kurikuluma, pod referentnim brojem 100-800-07/02/14 objavljen 17. ožujka 2014. poništen je zbog nedovoljnog broja tehnički prihvatljivih ponuda.

Korisnik bespovratnih sredstava Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet, projekt provodi u parnerstvu s Agencijom za odgoj i obrazovanje i Pučkim otvorenim učilištem Algebra te u suradnji s Hrvatskim informatičkim zborom.

Cilj projekta je osuvremeniti osnovnoškolski kurikulum s jasno postavljenim ishodima učenja u međupredmetnoj temi informacijske i komunikacijske tehnologije u 8 predmeta (matematika, hrvatski jezik, fizika, povijest, geografija, kemija, biologija i strani jezik) u 4 osnovnoškolska razreda (5. – 8.).

Rad odabranih stručnjaka na razvoju kurikuluma koordinirat će Agencija za odgoj i obrazovanje  u skladu sa Nacionalnim okvirnim kurikulumom i prema metodologiji Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, kroz 5 radnih skupina:

  • Hrvatski jezik
  • Strani jezik
  • Matematika i fizika
  • Povijest i geografija
  • Kemija i biologija

Svaka radna skupina broji 8 članova sa po 7 stručnjaka iz navedenih nastavnih područja te po 1 IKT stručnjak pod vodstvom stručnih savjetnika iz Agencije za odgoj i obrazovanje. Radne će skupine na temelju razvijenog kurikuluma pripremiti priručnik za implementaciju nastalog kurikuluma u nastavni proces te scenarije za razvoj digitalnih nastavnih materijala.

Poziv na podnošenje ponuda i pripadajuća natječajna dokumentacija dostupni su na stranicama projekta: http://www.carnet.hr/o_carnetu/eu_projekti/nabava_strucnjaci .

Pozivaju se svi zainteresirani stručnjaci u traženim područjima da svoje ponude dostave prema uputama do 30. travnja 2014. u 12:00 po lokalnom vremenu.

u nastavku je tekst natječaja:

Poziv na podnošenje ponuda

Banner_ICT_Curricula_final_1
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet
Josipa Marohnića 5
10000 Zagreb
Klasa: 100-800/14/176
Ur.broj: I19472-650-10-14-13
Referenca nabave: 100-800-07/03/14

Naziv nabave: Ugovori o uslugama – Članovi radnih skupina za razvoj kurikuluma, pisanje priručnika o implementaciji nastalog kurikuluma i scenarija za digitalne nastavne materijale

Poštovani,

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet Vas poziva da podnesete ponudu na natječaj za ugovore o uslugama – Članovi radnih skupina za razvoj kurikuluma, pisanje priručnika o implementaciji nastalog kurikuluma i scenarija za digitalne nastavne materijale.

Prilikom slanja svoje ponude, ponuditelj prihvaća u potpunosti uvjete ovog Poziva kao jedinu osnovu za natječajnu proceduru.

Na dnu stranice ovog poziva nalazi se dokumentacija za nadmetanje koju čine:

  • Opis poslova za ugovaranje usluga
  • Evaluacijski obrazac
  • Izjava ponuditelja
  • Obrazac životopisa
  • Nacrt ugovora: stručnjak – osnovna_škola
  • Nacrt ugovora: stručnjak- srednja škola/IKT stručnjak

Molimo obratiti pažnju da je potrebno ispuniti i dostaviti obrasce iz dokumentacije za nadmetanje:

  • Izjava ponuditelja na obrascu iz dokumentacije za nadmetanje
  • Životopis ponuditelja na obrascu iz dokumentacije za nadmetanje

U slučaju prijave za više od jedne radne skupine potrebno je poslati odvojene ponude tj. sve tražene dokumente za svaku od radnih skupina posebno.

Radujemo se Vašoj ponudi koju trebamo zaprimiti najkasnije do 30. 04. 2014. u 12:00 po lokalnom vremenu, na adresu elektroničke pošte strucnjaci_ict_curricula@carnet.hr ili poštom ili osobno na adresu: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, Josipa Marohnića 5, 10000 Zagreb u zapečaćenoj omotnici uz naznaku: za ICT-CURRICULA – Nabava usluga – Članovi radnih skupina za razvoj kurikuluma, pisanje priručnika o implementaciji nastalog kurikuluma i scenarija za digitalne nastavne materijale.

Ovaj projekt sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.

Ulaganje u budućnost

eu_zastav_1 Strukturni fondovi ESF_znak_HR_prilagodjena_za_web

Sadržaj stranice isključiva je odgovornost CARNeta.
The contents of this document are the sole responsibility of CARNet and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the European Union.

General statement on the EU:
The European Union is made up of 28 Member States who have decided to gradually link their know-how, resources and destinies. Together, during a period of enlargement of 50 years, they have built a zone of stability, democracy and sustainable development whilst maintaining cultural diversity, tolerance and individual freedoms. The European Union is committed to sharing its achievements and its values with countries and peoples beyond its borders”

Natječajna dokumentacija

  1. Poziv_na_podnosenje_ponuda
  2. Opis_poslova
  3. Izjava_ponuditelja
  4. Evaluacijski_obrazac
  5. Nacrt_ugovora_strucnjak_osnovna_skola
  6. Nacrt_ugovora_strucnjak_srednja_skola_IKT_strucnjak
  7. Obrazac_zivotopisa

Poništenje natječaja

Poziv na podnošenje ponuda za nabavu: Ugovori o uslugama – Članovi radnih skupina za razvoj kurikuluma i pisanje priručnika o implementaciji nastalog kurikuluma, pod referentnim brojem 100-800-07/02/14 se poništava zbog nedovoljnog broja tehnički prihvatljivih ponuda.

Nabava 40 stručnjaka za radne skupine

Rok za podnošenje ponuda za nabavu 100-800-07/02/14 je završio.

Sve pristigle ponude do 24.03.2014. u 12:00 pregledat će i ocijeniti ocjenjivački odbor, a ponuditelji će o rezultatima evaluacije biti pravovremeno obaviješteni putem elektroničke pošte.

Poziv na podnošenje ponude je završio

Banner_ICT_Curricula_final_1Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet
Josipa Marohnića 5
10000 Zagreb
Klasa: 100-800/14/176
Ur.broj: I19156-650-10-14-9
Referenca nabave : 100-800-07/02/14

Naziv nabave: Ugovori o uslugama – Članovi radnih skupina za razvoj kurikuluma i pisanje priručnika o implementaciji nastalog kurikuluma

Poštovani,

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet Vas poziva da podnesete ponudu na natječaj za ugovore o uslugama – Članovi radnih skupina za razvoj kurikuluma i pisanje priručnika o implementaciji nastalog kurikuluma.

Prilikom slanja svoje ponude, ponuditelj prihvaća u potpunosti uvjete ovog Poziva kao jedinu osnovu za natječajnu proceduru.

U privitku ovog poziva nalazi se dokumentacija za nadmetanje koju čine:

  • Opis poslova za ugovaranje usluga
  • Evaluacijski obrazac
  • Izjava ponuditelja
  • Obrazac životopisa
  • Nacrt ugovora: stručnjak – osnovna_škola
  • Nacrt ugovora: stručnjak- srednja škola/IKT stručnjak

Molimo obratiti pažnju da je potrebno ispuniti i dostaviti obrasce iz dokumentacije za nadmetanje:

  • Izjava ponuditelja na obrascu iz dokumentacije za nadmetanje
  • Životopis ponuditelja na obrascu iz dokumentacije za nadmetanje

Radujemo se Vašoj ponudi koju trebamo zaprimiti najkasnije do 24.03.2014. u 12:00 sati na adresu elektroničke pošte strucnjaci_ict_curricula@carnet.hr ili poštom ili osobno na adresu: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, Josipa Marohnića 5, 10000 Zagreb u zapečaćenoj omotnici uz naznaku: za ICT-CURRICULA – Nabava usluga – Članovi radnih skupina za razvoj kurikuluma i pisanje priručnika o implementaciji nastalog kurikuluma.

Ovaj projekt sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.

Ulaganje u budućnost

eu_zastav_1 Strukturni fondovi ESF_znak_HR_prilagodjena_za_web

Sadržaj stranice isključiva je odgovornost CARNeta.
The contents of this document are the sole responsibility of CARNet and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the European Union.

General statement on the EU:
The European Union is made up of 28 Member States who have decided to gradually link their know-how, resources and destinies. Together, during a period of enlargement of 50 years, they have built a zone of stability, democracy and sustainable development whilst maintaining cultural diversity, tolerance and individual freedoms. The European Union is committed to sharing its achievements and its values with countries and peoples beyond its borders”

Važni dokumenti

  1. Poziv_na_podnosenje_ponuda
  2. Opis_poslova
  3. Izjava_ponuditelja
  4. Evaluacijski_obrazac
  5. Nacrt_ugovora_strucnjak_osnovna_skola
  6. Nacrt_ugovora_strucnjak_srednja_skola_IKT_strucnjak
  7. Obrazac_zivotopisa

 

Korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija ulazi kao metoda učenja u osam osnovnoškolskih predmeta, kroz projekt financiran od Europske unije

U vrijednosti 3,3 milijuna kuna, EU projekt za unaprjeđenje osnovnoškolskog kurikuluma osuvremenit će nastavu i omogućiti primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u svakodnevnoj nastavi diljem Hrvatske

Zagreb, 13. prosinca 2013. g – Danas je na tiskovnoj konferenciji predstavljen projekt koji je usmjeren na osuvremenjivanje osnovnoškolskog kurikuluma, uvođenjem informacijskih i komunikacijskih tehnologija u nastavu 8 predmeta. Pod nazivom „Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikuluma u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju“, projekt je financirala Europska unija u sklopu 4. komponente programa IPA za razvoj ljudskih potencijala u vrijednosti od 3,3 milijuna kuna (436.901,07 eura), a provodi se u suradnji partnera: Hrvatske akademske i istraživačke mreže (CARNet), Visoke škole za primijenjeno računarstvo Algebra, Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) i hrvatskog IISEIE ogranka (International Institute of Software Economics, Innovation and Entrepreneurship).

_MG_6235-manja

Svjesno iznimne važnosti informacijsko – komunikacijskih tehnologija u suvremenom društvu i obrazovanju, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta prepoznalo je važnost ICT Curricule kao projekta koji će pridonijeti podizanju, danas iznimno važnih, digitalnih kompetencija nastavnika i učenika, ali i unapređenju cjelokupnog procesa obrazovanja učenika u hrvatskim školama.  „Projekti poput ovoga pokazatelj su da Republika Hrvatska zna kako koristiti sredstva europskih fondova ne bi li razvijala sve aspekte sustava obrazovanja i učenicima omogućila da po završetku obrazovanja budu konkurentni sudionici tržišta rada. Osim toga, ovaj je projekt u suglasju sa strateškim dokumentima Ministarstva, poput Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru te Strategije obrazovanja, znanost i tehnologije, što svjedoči o jasnoj viziji kakvo obrazovanje želimo, ali i, što je još bitnije, kako te ciljeve i postići.“, naglasio je prof. dr.sc. Saša Zelenika, zamjenik ministra, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

Predviđeno je da će se ovaj program provoditi kroz 18 mjeseci tijekom kojih će se određena skupina nastavnika osnovnih škola educirati te steći kompetencije u podučavanju svojih učenika koristeći prednosti informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT) u svakodnevnoj nastavi.

Odabir partnera bio je ključan za provođenje ovog projekta, s obzirom na njegovu složenost te su bile neophodne kompetencije svih partnera u projektu. Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) je institucija zadužena za stvaranje, razvoj i provedbu nacionalnog kurikuluma te obrazovanje i usavršavanje odgojno-obrazovnih radnika, Hrvatska akademska i istraživačka mreža (CARNet) ustanova je u čijem je fokusu širenje internetske infrastrukture i znanja o informacijskim tehnologijama dok Visoka škola za primijenjeno računarstvo Algebra posjeduje iskustvo u razvoju online alata i sadržaja namijenjenih studentima.

Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) ključan je partner u projektu “Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikuluma u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju”. Glavni cilj ovog projekta ujedno je i jedna od temeljnih djelatnosti Agencije a to je izrada suvremenog osnovnoškolskog kurikuluma s jasno postavljenim ishodima učenja u među-predmetnoj temi informacijske i komunikacijske tehnologije kroz osam nastavnih predmeta (Hrvatski jezik, Matematika, Fizika, Povijest, Zemljopis, Kemija, Biologija i strani jezik) za uzrast koji pohađa navedene nastavne predmete od 5. do 8. razreda osnovne škole. AZOO svojim sudjelovanjem u projektu i svojim stručnjacima doprinijet će osiguranju kvalitete izrađenih nastavnih sadržaja za osnovne škole.“, istakla je Željka Knezović, viša savjetnica za informatiku i računalstvo iz Agencije za odgoj i obrazovanje.

Osim edukacije nastavnika, projektom je predviđena izrada posebnih digitalnih nastavnih materijala koji će biti dostupni na korištenje svim nastavnicima, u svim osnovnim školama diljem Hrvatske. Digitalni materijali će se fokusirati na razradu među-predmetnih tema informacijske i komunikacijske tehnologije u 8 predmeta: matematika, hrvatski jezik, fizika, povijest, zemljopis, kemija, biologija i strani jezik, za 4 osnovnoškolska razreda (od 5. do 8. razreda). Za svaki će predmet biti pripremljen i priručnik  o provedbi nastavnih programa među-predmetnih tema informacijske i komunikacijske tehnologije, a sastojat će se od ukupno 240 stranica, po 30 stranica za svaki predmet.

„Algebra se konstantno trudi promicati ICT kompetencije i zato nam je ovaj projekt izuzetno važan. Istraživanja pokazuju kako je osnovnoškolsko obrazovanje povezano s kasnijem obrazovanjem odraslih i zato je nužno ojačati poziciju informacijsko-komunikacijskih tehnologija u osnovnim školama. Naša uloga u ovom projektu je izrada edukacijskih ICT sadržaja za učenje prema smjernicama koje ćemo dobiti od uključenih stručnjaka, a koji će biti dostupni svima na korištenje.“, rekao je Mislav Balković, dekan, Visoka škola za primijenjeno računarstvo Algebra

Također se planira razviti i online sustav za istraživanje i prikupljanje povratnih informacija, od strane nastavnika i učenika, o digitalnim nastavnim materijalima koji će biti izrađeni tijekom ovog projekta, kako bi se dobio što bolji uvid u korištenje razvijenog kurikuluma.

Obzirom na društvo u kojem živimo te na potrebe tržišta rada, koje se danas oslanjaju na primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT), iznimno je važno već od malih nogu poticati i razvijati primjenu tehnologije u svakodnevnom radu te upoznati naše osnovnoškolce s njom, objasnio je Zvonimir Stanić, ravnatelj Hrvatske akademske i istraživačke mreže (CARNet) na konferenciji za medije povodom predstavljanja ovog EU financiranog projekta.

„Upravo su osnovnoškolci naša budućnost i buduća pokretačka snaga naše zemlje, ali i čitave Europske unije, kojoj pripadamo. U njih valja ulagati, učiniti ih konkurentnim na velikom i kompetitivnom tržištu rada EU, što je i krajnji cilj ovog projekta.“, izjavio je Zvonimir Stanić.

Ovakav projekt s ciljem osuvremenjivanja osnovnoškolskog kurikuluma dobro se uklapa u  ukupnu nacionalnu strategiju izmjene školskih kurikuluma, objašnjava prof. dr. sc. Petar Bezinović, voditelj Radne skupine za rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje nacionalnog operativnog tijela za razvoj Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije. Vrijednost ovog projekta leži u integraciji računalnih vještina i tema u svakodnevnu nastavu niza predmeta, putem kojih učenici, uz druge ključne kompetencije i znanja specifična za pojedina predmetna područja, stječu i digitalne kompetencije.

Zaključak je svih mjerodavnih i obrazovnih institucija da digitalne kompetencije valja implementirati u obrazovni sustav te  osnovnoškolcima pružiti uvid na koje se sve načine ICT tehnologija može svrhovito koristiti. Jedna od glavnih prepreka znatnijem razvijanju digitalnih kompetencija kroz nastavu, istaknuli su obrazovni stručnjaci, je nedovoljna izobrazba nastavnika, a upravo bi ovaj projekt trebao doprinijeti rješenju tog izazova u našem osnovnoškolskom obrazovnom sustavu.

Banner_ICT_Curricula_final_1

U okviru natječaja dodjele bespovratnih sredstava “Daljnji razvoj i provedba Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira” IPA IV komponenta Razvoj ljudskih potencijala, CARNet je uspješni dobitnik bespovratnih sredstava za projekt „Development of ICTcurricula, qualifications and program elements in primary education – Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikuluma u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju

CARNet je voditelj projekta, a partneri na projektu su:

Suradnik na projektu je Hrvatski informatički zbor koji je NGO.

Glavni cilj projekta je osuvremeniti osnovnoškolski kurikulum s jasno postavljenim ishodima učenja u međupredmetnoj temi informacijske i komunikacijske tehnologije u 8 predmeta (matematika, hrvatski jezik, fizika, povijest, zemljopis, kemija, biologija i strani jezik) u 4 osnovnoškolska razreda (5-8).

Specifični ciljevi projekta su:

  1. Razviti osuvremenjen osnovnoškolski kurikulum s jasno postavljenim ishodima učenja u međupredmetnoj temi informacijske i komunikacijske tehnologije za 8 predmeta (matematika, hrvatski jezik, fizika, povijest, zemljopis, kemija, biologija i strani jezik) u 4 osnovnoškolska razreda (5-8).
  2. Poboljšati kapacitet škola za učenje usmjereno na učenike kroz obrazovanje osnovnoškolskih nastavnika.
  3. Izraditi modularno koncipirane digitalne nastavne materijale (na temu ICT-a za prethodno navedenih 8 predmeta i 4 razreda) kako bi se olakšao proces učenja i poučavanja u osnovnim školama. Materijali će biti izrađeni na temelju prvog rezultata projekta – osuvremenjenog osnovnoškolskog kurikuluma.
  4. Razviti i izraditi online sustav za istraživanje za prikupljanje povratnih informacija o digitalnim nastavnim materijalima izrađenih u projektu od strane nastavnika i  učenika. Uspostavljena infrastruktura moći će poslužiti i za implementaciju sustava za osiguranja kvalitete za osnovne i srednje škole.

Projekt je započeo 19.8.2013. i odvijat će se narednih 18 mjeseci, tocnije do 18.02. 2015. godine.. Ukupna vrijednost projekta je 436.901,07 EUR, dok iznos financijskih sredstva koje je osigurala EU, iznosi 397.405,21 EUR.

Za dodatne informacije mozete nam se obratiti putem maila na adresu gordana.benat@carnet.hr .

Ovaj projekt financira EU.

eu_zastav_1Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj
EuropeAid cooperation Office
Strukturni fondoviESF_znak_HR_prilagodjena_za_web

Sadržaj stranice isključiva je odgovornost CARNeta.

The contents of this document are the sole responsibility of CARNet and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the European Union.

General statement on the EU:

The European Union is made up of 28 Member States who have decided to gradually link their know-how, resources and destinies.  Together, during a period of enlargement of 50 years, they have built a zone of stability, democracy and sustainable development whilst maintaining cultural diversity, tolerance and individual freedoms.  The European Union is committed to sharing its achievements and its values with countries and peoples beyond its borders”

 

Zašto je Algebra siguran izbor za tvoju budućnost?

Vjetar u
leđa

Kod nas ćeš naučiti sve o informacijskim tehnologijama, području za kojim potražnja stalno raste. Vjerujemo da ćemo ti tako osigurati podlogu za osobni razvoj i učiniti te metom poslodavaca.

Moderna metodologija

Odbijamo stajati na mjestu u svijetu koji se sve brže i brže mijenja. Jako pazimo da svaki studijski program bude u skladu s modernim trendovima i ide u korak s vremenom.

Kvaliteta bez premca

Ponosni smo na brojna priznanja i status najboljeg stručnog studija u Hrvatskoj. Iz godine u godinu se trudimo opravdati ukazano povjerenje, jer znamo da tvoja budućnost ovisi o tome. Zato svoju zadaću ne shvaćamo olako.

Newsletter

Želiš biti u tijeku sa svim novostima vezanim uz Algebru? Prijavi se na naš newsletter.