Image for Kako povećati svoju digitalnu prisutnost tijekom ove turističke sezone?
Naslovnica

08.04.2020.

Kako povećati svoju digitalnu prisutnost tijekom ove turističke sezone?

U tijeku su novi termini Digitalne garaže, online radionice koju za vas organiziraju Google i Algebra. Koliko joj je radionica koristila, polaznica i vlasnica apartmana u Tisnom Lauri Lilly podijelila je s magazinom Apartmanija. Ondje je otkrila i svoja razmišljanja o predstojećoj turističkoj sezoni. Evo njezine priče.

 Kao obrtniku kojemu je iznajmljivanje apartmana tijekom cijele godine glavni izvor prihoda jasno mi je da će nam ovo ljeto donijeti puno manje gostiju. Namjerno ne kažem nula gostiju, jer vjerujem da će nešto gostiju biti i da će trebati znati privući taj mali broj gostiju. Prošlo je vrijeme nuđenja smještaja na autobusnim stanicama, a i samo oglašavanje na portalima ovo ljeto neće biti dovoljno. Alati za koje smatram da su nužni kako bi bili vidljivi u online okruženju su Facebook stranica, web stranica, Instagram profil, Google Maps, Google My Business i Google Trends. Ako si sad već mislite da vam je ovo što sam nabrojala nedostižno jer košta a u ovom trenu smo svi zabrinuti o našoj financijskoj situaciji, ili se ne znate služiti ovim alatima, pozivam vas da pročitate članak do kraja i onda odlučite što možete napraviti kako biste postali vidljivi u online okruženju.

Svi ovi alati koje sam gore nabrojala su besplatni, osim izrade web stranice. Također je dobra vijest da su edukacije o upotrebi ovih alata, i mnogih drugih marketinških strategija, dostupne preko besplatnih online radionica. Od kako smo u izolaciji, pohađala sam prvu radionicu Google Digitalne garaže, koje organiziraju Google i Algebra a čije ćete nove termine pronaći na stranici www.algebra.hr

Na stranici Google Digitalna Garaža se može naći još 15-ak radionica uz koje poduzetnici mogu izgraditi svoje digitalne vještine i marketinške strategije.

Ovo nam je treća godina poslovanja i od početka naše priče većina naših rezervacija su direktne, što je cilj svakog iznajmljivača. Nisam informatičar po struci, a i po godinama spadam u onu generaciju kojoj je digitalna tehnologija izazov. Međutim, taj izazov mi je uvijek bio motivacija da naučim neke nove alate koji će mi omogućiti bolju online prisutnost. Nikad mi prije ta viđenost nije bila važnija nego što će biti u post-Covid-19 periodu.

Od početka našeg poslovanja imamo web stranicu i Facebook profil. Većina posjetitelja naše web stranice dolazi s naše Facebook stranice, na kojoj nas redovito nalaze ljudi koje ne poznajemo. Evo najnovije priče od prije par dana. U Messangeru sam dobila poruku podrške (pošto smo locirani na otoku Murteru, koji je trenutno u karanteni, iako smo mi u Tisnom pa nismo u karanteni) od osobe u Londonu koja je sa svojom obitelji bila na Murteru i bilo im je jako lijepo. Kako je Murter u karanteni i o tome se čuje po medijima, ova nas je gospođa počela pratiti preko Facebook stranice. Ova je priča moguća jer su naši apartmani oglašeni uz korištenje nekoliko alata koji su opet međusobno povezani. Evo koji su to alati.

Facebook stranica Lilly’s Cozy Cove koja je povezana sa mojom osobnom FB stranicom. Preko nje redovito pokazujem našu prisutnost pošto smo otvoreni cijelu godinu i objavljujem isključivo priče vezane uz ono što nudimo.

Instagram profil pod istim imenom. Za razliku od FB-a, na Instagramu je mlađa generacija, koja preferira komunikaciju fotografijama i kratkim opisima, pa se tu tako i predstavljamo.

Web stranica je napravljena na Wix platformi, a iako smo platili izradu stranice, sve ostalo na njoj radim sama. Pišem blogove i šaljem marketinške poruke. Sama sam napravila SEO optimizaciju slijedeći korake kroz koje me je vodio Wix. Nakon što sam napravila SEO optimizaciju i počela koristi ključne riječi, primijetili smo najveći porast u broju direktnih rezervacija preko naše web stranice. Na stranici imamo mogućnost slanja upita o raspoloživosti i tako ostvarujemo direktne rezervacije.

Zatim je tu i Google profil i mail adresa samo za obrt, tj. apartmane, koji redovito provjeravamo i odgovaramo na upite u najkraćem mogućem roku.

Prve tri nabrojane stavke se mogu napraviti vrlo jednostavno, uz minimalan utrošak vremena. Na svakom od njih se nalazi naša Google e-pošta i brojevi mobitela za direktne upite. Većina nas ima djecu, unuke, nećake ili nekog iz digitalne generacije, pa im zadajte taj praktični zadatak, dok su i onako u online školi.

Google Maps nam omogućava da sami dodamo lokaciju svog objekta. Kad nam dolaze gosti, bez ikakvog problema nas nađu, jer se na karti nalazi ime našeg objekta.

Google My Business je stranica koja se pojavi kad se u tražilicu upiše naziv našeg objekta, a iznimno je korisna kad se korisnik služi mobilnim uređajem jer će mu odmah po prikazivanju ponuditi opcije telefonskog pozivanja ili navigacije do lokacije što je turistima izrazito važno.

Tijekom checkouta, od svojih gostiju koji dolaze direktno uvijek tražimo recenziju na Google My Business profilu ili FB stranici, dok im uručujemo mali poklon i poslovnu karticu s kontaktima.

Google Trends je alat koji koristim za istraživanje ključnih riječi kad radim na SEO optimizaciji naše web stranice i pišem blogove. To su riječi koje ljudi diljem svijeta upisuju u Google tražilicu kad pretražuju smještaj. Zašto mi je to bitno? Ako spojim ključne riječi koje se najčešće pretražuju sa svojim nazivom objekta, bolje sam vidljiva (ili viralnija) u Google tražilici. Pronalazak tih ključnih riječi i njihovo uključivanje u SEO optimizaciju je stavka koja nam je najviše povećala vidljivost u Google tražilici.

Na kraju, trenutno ograničeno kretanje nam omogućava vrijeme, a mogućnosti za online edukaciju ima na pretek. Trenutna situacija mijenja cjelokupan poredak, pa tako i način poslovanja nas iznajmljivača. Ili ćemo se educirati i postati marketinški stručnjaci ili ćemo ostati neprimijećeni i prazni. Ja kao iznajmljivač imam znanje o alatima koji će mi pomoći da to malo gostiju što će doći pronađe naš smještaj. U prilog tome mi govori i trenutna maksimalna popunjenost u našim apartmanima u Tisnom, bez obzira na situaciju sa širenjem zaraze i bez znanja što točno donosi sutra. Ono što znam jest da jednom kad se trenutno stanje riješi, mnogi će krenuti na more, a ja ću se pobrinuti da dođu baš k nama.

BUDI IZVRSTAN U ONOM ŠTO VOLIŠ. ZAISKRI.

Zašto je Algebra siguran izbor za tvoju budućnost?

Vjetar u
leđa

Kod nas ćeš naučiti sve o informacijskim tehnologijama, području za kojim potražnja stalno raste. Vjerujemo da ćemo ti tako osigurati podlogu za osobni razvoj i učiniti te metom poslodavaca.

Moderna metodologija

Odbijamo stajati na mjestu u svijetu koji se sve brže i brže mijenja. Jako pazimo da svaki studijski program bude u skladu s modernim trendovima i ide u korak s vremenom.

Kvaliteta bez premca

Ponosni smo na brojna priznanja i status najboljeg stručnog studija u Hrvatskoj. Iz godine u godinu se trudimo opravdati ukazano povjerenje, jer znamo da tvoja budućnost ovisi o tome. Zato svoju zadaću ne shvaćamo olako.

Newsletter

Želiš biti u toku sa svim novostima vezanim uz fakultet? Prijavi se na naš newsletter.