U sklopu projekta „Primjena Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO-a) u ustanovi za obrazovanje odraslih u području računarstva" predviđena je izrada jednog novog standarda zanimanja za „Stručnjaka/inju Internet marketinga“ koji će biti korišten za izradu planirane kvalifikacije za koju do sada u Republici Hrvatskoj nije bio izrađen standard zanimanja, predstavljajući time jednu od dvije obavezne izborne aktivnosti u sklopu ovog projekta, te osiguravajući cjelovitu proceduru izrade standarda kvalifikacije u smislu metodologije predviđene Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom (HKO-om).
Prateći predviđenu metodologiju HKO-a, razvoj standarda zanimanja predstavlja prvi korak u razvoju standarda kvalifikacija i novih programa obrazovanja temeljenih na ishodima učenja. Prema tome je formirana radna skupina za izradu standarda zanimanja sastavljena od relevantnih nastavnika i predavača i predstavnika poslovnog sektora koji su se tijekom projekta upoznali sa standardnim obrascem za izradu standarda zanimanja i predviđenom metodologijom. U prvom dijelu projekta se je stratificirao uzorak poslodavaca među kojima se provelo anketno istraživanje u svrhu prikupljanja uvida u potrebnim kompetencijama unutar zanimanja. Anketa se provodila korištenjem online anketnog sustava razvijenog od strane HZZ-a kako bi se osigurao bolji odaziv poslodavaca.
Kako bi se dodatno potvrdila analiza anketa i dopunili njeni rezultati, 24. ožujka 2016. je održana fokus grupa na kojoj sudjelovali sudionici radne skupine za izradu standarda zanimanja i poslodavci povezani sa zanimanjem „Stručnjak/inja Internet marketinga“.
Svi prikupljeni podaci za izradu standarda zanimanja su objedinjeni u obrascu standarda zanimanja sukladno Pravilniku o registru HKO i poslani nadležnom Ministarstvu rada i mirovinskog sustava